מכנאפה בשרית ועד חומוס בחליפה: פסטיבל מסעדות פתוחות בירושלים חוזר

    קובי פינקלר No Comments on מכנאפה בשרית ועד חומוס בחליפה: פסטיבל מסעדות פתוחות בירושלים חוזר

    מסעדות פתוחות בירושלים: מגוון אירועים חד פעמיים הנעים בין אוכל לתרבות ומה שביניהם – כשר למהדרין

    צילום: קובי פינקלר
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "מסעדות פתוחות" פסטיבל קולינריה אורבני חוזר לירושלים. במשך חמשת ימי הפסטיבל תוגש למבקרים חגיגה קולינרית עשירה ומסחררת, הכוללת מגוון אירועים חד פעמיים הנעים בין אוכל לתרבות ומה שביניהם – אמנות, חברה, הגות, חדשנות, טקסיות וכמובן, אכילה –  אירועים שיוצאים מהמטבחים ומשתלטים על כל פינה בעיר.

    שפים, ארטיזנים, אמנים רב תחומיים, מייקרים, אנשי רוח ותרבות ואושיות קולינריה מקומיות –  כולם לוקחים חלק בפסטיבל הנערך זאת השנה הרביעית בבירה.

    טעימות מהתפריט:

    השף נדב מלין והשף התורכי ארט סילחלי, יערכו במערת צדקיהו משתה ירושלמי-עות'ומני. המערה תעוצב בסגנון אלדין וסיפורי אלף לילה ולילה. במרכז המערה יוצב מגש ענק של מנסף, אחת המנות העתיקות של האזור, בין המוזמנים יסתובב מומחה לכופתא, כופתאות בשר עגל טחון עטופות בעלי גפן ומוגשות עם עגבניה ובצל בגריל, מנה שמכינים רק בעיר העתיקה, הוא יסתובב בין האורחים עם סיר ענק על הראש, מדי פעם יעצור ויכין מנות לאורחים.

    על השמן לבדו – השף איציק ברק הפיק יחד עם משק אחיה שמן זית פרמיום יחיד במינו עבור מסעדת "פאלאס" לרגל הפסטיבל יגיש ארוחה שחוגגת את טעמי השמן שיצר. במלון וולדורף אסטוריה. כשר למהדרין כל השנה וכמובן בפסטיבל.

    ברית השפים (chef allianc)  היא חלק מפרויקט בינלאומי של תנועת slow food  שחרטה על דגלה ערכים של איכות וקיימות בתחום המזון מתוך חזרה לאורח חיים איטי ומפוכח יותר. וכך גם הברית המקומית דוגלת בערכי התנועה לאוכל שהוא ׳טובנקי והוגן׳. השנה יארח הפסטיבל את האירוע הראשון ביוזמת ברית השפים שמטרתו להעלות את המודעות למניעת בזבוז מזון.

    כמה מהשפים החברים בברית יתכנסו יחד במטבח אחד ויבשלו ארוחה שכולה מבוססת על ירקות מיוחדים, גבינות ולחמים על סף התוקף הצרכני שלהם, ובעצם כל מה שאנחנו נוטים לזרוק שלא בצדק. בארוחה הזו ידגימו לכם השפים איך אפשר להכין גם מאוכל שחשבנו לזרוק ואיך דווקא חומרי הגלם האלה –  הבוגרים והבשלים יכולים להתאים יותר למנות מסוימות.

    בית הגלגלים– הסיפור של בית הקפה "מעשהב" שהוקם על מנת ליצור מקומות תעסוקה לבוגרי בית הגלגלים ופועל במהלך ימות השבוע. "מעשהב" יארח במסעדות פתוחות אירוע מרגש של "חומוס בחליפה" בופה חומוס מפנק עם תוספות- תוך כדי חווית הניגוב הפשוטה מופע אופרה בליווי פסנתר. האירוע מדגיש איך הפכים יכולים להתקיים יחד בדיוק כמו בית הקפה הזה במרכז של בית הגלגלים באבן ספיר.

    ברמן, תן לי זעתר – טעימות בירה וטאפאסים. זעתר, התבלין שמזוהה יותר מכל עם המזרח התיכון ומככב כבר מאות שנים במטבחים וברפואה העממית באזור, מגיע כעת גם בגרסת דרינק. אנשי הביר בזאר הירושלמי, חקרו ורקחו את המשקה הירושלמי האולטימטיבי – בירה שמבוססת באופן מושלם על זעתר, לא כשות או דגן משום סוג.

    לרגל התגלית, יארחו בהיכל הבירה שבשוק מחנה יהודה מפגש טעימות בירות בוטיק ישראלית, בהן גם בירת הזעתר המסקרנת ולצידן שלוש מנות טאפאס, כולן בשילוב זעתר ועל טהרת תוצרת השוק.

    בעלי כנאף – התנסות בהכנת כנאפה בשרית. כשכבר חשבנו ששוק מחנה יהודה לא יכול לספק לנו הפתעות נוספות, הגיעה KNAF. כאן, יגאל פרנקו הופך מחבתות ומשנה סדרי עולם ומגיש כנאפה במילוי בשר שתגרום לכם להתמכר.

    במפגש תקבלו מיגאל את המתכון לכנאפה הכי מיוחדת בסביבה, לצד הסברים על המרכיבים וטיפים להכנה; תרכיבו את הכנאפה המועדפת עליכם מתוך מגוון מילויי בשר איכותי ועסיסי ורטבים מיוחדים; תצלו את הכנאף האישי שלכם; ובסוף ההכנות תתפנקו על המנה שיצרתם לצד כוס לימונדה צוננת.

    דפוסי שוק– סיור ליקוט בשוק מחנה יהודה וסדנת הדפס בביתא. בואו לגלות איך הליכה בשוק יכולה השראה ולייצר אמנות. סיור בשוק מחנה יהודה. נגלה איך מתוך עולם קסום המלא באובייקטים אכילים, ניתן לייצר אמנות ויזואלית מרשימה ושימושית. גם שימושי, גם סביבתי ובעיקר יפיפה.



    0 תגובות