- רדיו קול חי - -

עסקת ענק בין רפא"ל לגרמניה

רפא"ל (רשות פיתוח אמצעי לחימה), באמצעות חברת הבת שלה באירופה- Eurospike, שהינה מיזם משותף בין רפאל לבין Diehl Defence GmbH & Rheinmetall Electronics GmbH, חתמה לאחרונה על הסכם מסגרת רב-שנתי לאספקת טילים ומשגרים ממשפחת ה- SPIKE(מוכרים בגרמניה גם כטילי MELLS) לצבא הגרמני. ההסכם נחתם בשבועות האחרונים על ידי נציגים מחברת Eurospike ומשרד ההגנה הגרמני, בטקס שנערך בתחילת חודש נובמבר בעיר קובלנז במדינה.

כחלק מהסכם המסגרת, המשלוח הראשון יכלול 1,500 טילי SPIKE, לצד מאות משגרי ICLU (Integrated Control Launch Unit) חדשניים של רפא"ל. ההסכם הרב-שנתי יאפשר למשרד ההגנה הגרמני להמשיך לרכוש טילי SPIKE בשנים הקרובות, בכדי להשיג את מטרתו להגיע ליחס גבוה בין המשגרים לטילים. כיום, משתמש הצבא הגרמני במשגרים הניידים של רפא"ל, וכן במשגרים המותאמים לרכבים קלים של צבא היבשה הגרמני דוגמת רכב הפומה, ונוספים.

משפחת טילי ה-SPIKE של רפא"ל, הם טילים חדשניים בעלי טכנולוגיה פורצת-דרך, מדויקת, אשר מותאמת למגוון רחב של פלטפורמות, משימות וזירות. כמו כן, משפחת ה- SPIKE כוללת טילים אלקטרו-אופטיים, עם יכולות שגר-ושכח, כמו גם יכולות למידה ועדכון, יכולות אשר מאפשרות תקיפה של מטרות מוסוות.

עם למעלה מ-33 מדינות ברחבי העולם שמשתמשות בטילי ה- SPIKE, גרמניה נמנית לצד 19 מדינות האיחוד האירופי ומדינות ברית נאט"ו שהינן חלק ממועדון משתמשי ה- SPIKE. עד כה, למעלה מ-30,000 טילים ממשפחת ה- SPIKE כבר סופקו למדינות שונות ברחבי העולם, ולמעלה מ-5,500 טילים נורו, הן כחלק מאימונים והן בשימוש מבצעי בשדה הקרב.

משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת יבשה וים רפא"ל: "זהו חוזה משמעותי בעבור חברת Eurospike וכפועל יוצא, בעבור רפא"ל, כספקית מרכזית של טילי נ"ט מהדור ה-5. ללא ספק, מדובר בחוזה שיבסס את הצבא הגרמני כאחד מצבאות ה-ATGM החזקים ביותר באירופה. השיתופיות בין המדינות והצבאות המשתמשים במשפחת טילי ה- SPIKE, מאפשרת לנהל מלאי משותף, תמיכה הדדית, ויכולות ייצור מקומיות באירופה".