'מדברים על זה': הרישום לקורסים והסדנאות ב'רטורנו' בעיצומן

    עמית דניאל No Comments on 'מדברים על זה': הרישום לקורסים והסדנאות ב'רטורנו' בעיצומן

    בעבר זה היה סוד לא דיברו על זה – כיום כולם מדברים על זה, אבל אין את הכלים להתמודד אל מול התופעה. 'התמכרות' זה לא שייך למגזר כזה או אחר, זה נמצא בכל מקום. 'רטורנו' המרכז החרדי היחידי בארץ לטיפול ומניעה בתחום התמכרויות יוצא בקורסים וסדנאות לציבור להתמודדות עם ההתמכרות

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב איתן אקשטיין מנכ"ל ומייסד 'רטורנו' כבר 25 שנים הוא שם יחד לא רק עם המכורים עצמם אלא גם עם משפחות המכורים, את הכאב, התסכול, הבושה וההתמודדות היומית הסזיפית של הסביבה הקרובה. המצב הכלכלי הקשה שהמכור מביא איתו,לעמוד על מול ההתהומות שההתמכרות שואבת חי ומכיר מקרוב מאוד, כל יום זה על שולחנו מחדש, והרב אקשטיין משתף אותנו על התהליך המשפחתי שעוברת משפחת המכור יחד עם המכור עצמו, ראשית, זאת ההתחבטות של כל מי שנכנס לשערי 'רטורנו': זה נורמטיבי? אולי כולם מתמודדים כך? יודעים או לא? ובהמשך, על החלק של בני המשפחה והקהילה בהחלמה של המכור,חייבים לסייע? או לעיתים להביט מרחוק. התהליך הוא רב שלבי מציין הרב אקשטיין, אין איזה קוד שמפצחים והחיים שבים למסלולם.

    ובעיקר מציין הרב אקשטיין, כדי לדעת להתמודד מול המחלה הזאת 'התמכרות' חייבים ראשית לדעת בכלל מהי. ורק אח"כ כאנשי מקצוע תהיה את האפשרות להעניק את העזרה למכור או לסביבתו הקרובה.

    כתוצאה מנסיון רב השנים החליטו במרכז הפסיכו- חינוכי 'רטורנו' לצאת בקורס יחודי לאנשי מקצוע בתחום הטיפול ולאנשי חינוך בו הם יקבלו כלים לזיהוי וטיפול במכורים ובני משפחותיהם מאנשי המקצוע של 'רטורנו', החשיבות בזיהוי וביישוג היא קריטית להצלחת הטיפול, בפרט יכולת ההתמודדות של הסביבה הקרובה אומרים ברטורנו.

    יצויין, כי בקורס הייחודי יקבלו המשתתפים כלים יחודיים לסיוע לציבור החרדי והדתי.

    'רטורנו', כמרכז החרדי היחיד בארץ לטיפול בהתמכרויות, שגדולי ישראל לאורך השנים סמכו את ידיהם על צוות המרכז בראשות הרב איתן אקשטיין, בפרט בנושאים המצויים בתחום הרגש בו נדרשת אבחנה מותאמת ויחודית.
    הקורס לאנשי המקצוע והחינוך הוא בן 12 מפגשים, בו ילמדו על שיטת 'רטורנו' ו12' הצעדים', זיהוי ויישוג של מכורים ובני משפחותיהם.

    לאחר ההצלחה הגדולה בקורסים הקודמים, הוסיפו סדנא נוספת, ההשתתפות בסדנא אינה מותנית בידע מקצועי או חינוכי. מדריכי הצעדים ב'רטורנו' יעבירו את הסדנאות, בם המשתתפים ילמדו ויחוו את 12 הצעדים כקבוצה, ויצללו כל אחד אל ה'אני' הפנימי והאישי.

    הסדנא נותנת את האפשרות להתבוננות פנימית אישית מעמיקה, וכלים ויכולת להתמודדות מול אתגרי החיים. "הכלים היחודיים והעמוקים שקיבלתי בסדנא, תוך הכרת היכולות האישיות שלי הפתיעו אותי" כך כתב הרב מ' מירושלים לצוות רטורנו לאחר השתתפותו בסדנא.
    יצוין, הקורסים והסדנאות הם בקבוצות נפרדות ל גברים ולנשים.
    הסדנאות יתקיימו בבני ברק, ירושלים, בית שמש ואשדוד.
    ההשתתפות מותנית ברישום מראש בטלפון 0732221133 או https://lp.vp4.me/kcmn



    0 תגובות