- רדיו קול חי - -

בליל שבת: שני טילים שוגרו לעבר באר שבע; צה"ל תקף מטרות חמאס

בליל שבת, בסמוך לשעה 2:00 בלילה שתי רקטות שוגרו על ידי הגי'אהד האיסלאמי לעבר העיר באר שבע. אזעקות נשמעו ברחבי העיר וגרמו לבהלה בקרב התושבים שרצו למקלטים. הרקטות יורטו על יד לוחמי 'כיפת ברזל'.

בתגובה חיל-האוויר תקף מספר יעדים של חמאס. בין יעדי הטרור הותקפו מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, הותקפה תשתית תת-קרקע. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך הלילה.

מצה"ל נמסר: ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי ונמצא במוכנות גבוהה לכל תרחיש. יש לציין כי לאחר הסבב מול הג'יאהד צה"ל מחזיר את האחריות לחמאס ולא משחרר אותו מהאחריות לרצועה.

בכירים בצה"ל מעריכים כי הג'יהאד האיסלאמי הוא האחראי לירי הרקטות לעבר באר שבע וכי ירי הרקטות יימשך – הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי מתנגדת להפסקת האש שהולכת ומתרחבת יותר מהאגף הפוליטי שתומך בהפסקת האש.

‏מבית החולים סורוקה נמסר: כי בעקבות ירי הרקטות הלילה לעבר באר שבע והאזעקות שנשמעו בעיר, פונו לבית החולים שמונה נפגעים – כולם במצב קל. שתי נשים, אחת בשנות החמישים לחייה ואחת בת 77, אושפזו.

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, שוחח בטלפון עם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה על רקע המתיחות הגוברת בין שני הארגונים. השיחה נערכה ביוזמתו של הנייה, ובמהלכה הוא הביע את תנחומיו על חיסולו של בהא אבו אל-עטא. חמאס הבהיר בהודעה רשמית כי השניים הסכימו בשיחה להגביר ולחזק את התיאום בין שני הארגונים. שיחת הטלפון נערכה לפני ירי הרקטות הלילה לבאר שבע.

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בביקור בביתו של המחבל שחוסל בהאא' אבו-אלעטא.

photo_2019-11-16_16-26-16