- רדיו קול חי - -

לאחר זיכוי שמעוני – פרקליטי נתניהו מגיבים: "תיק חמור יותר נסגר"

לאחר הזיכוי של בית המשפט היום (שני) לראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני בפרשת "סיקור האוהד" שקיבל מעיתון עירוני. פרקלטיו של ראש הממשלה נתניהו הגיבו להכרעת הדין ואמרו, "לא במקרה מעולם בהיסטוריה המשפטית של הדמוקרטיות לא היה תיק שקבע שסיקור חיובי זה שוחד. קביעה כזו תפגע באופן אנוש בחופש העיתונות שהוא מיסודות הדמוקרטיה".

להוכחה הביאו פרקליטי ראה"מ דוגמא: "מקרה אחד בלבד הובא לבית המשפט ב-2017. הקבלן דוידי קנה ב-600 אלף שקל אתר ביקורתי נגד ראש העיר אשקלון – ומייד סגר אותו. זה הרבה יותר חמור מתיק 4000 שבו לא נטען שראש הממשלה קיבל אפילו אגורה אחת".

"ובכל זאת בית המשפט זיכה את הנאשמים מהאשמה שסיקור חיובי הוא שוחד – ולא יצר את התקדים הזה", אומרים פרקליטי נתניהו.

לדבריהם, "אם בית המשפט סגר היום תיק שוחד הרבה יותר חמור ממה שנטען בתיק 4000 – רכישת אתר אינטרנט ביקורתי נגד ראש העיר ב-600 אלף שקל וסגירתו מייד לאחר הרכישה – ברור שתיק 4000 קורס", אמרו בהחלטיות.

פרקליטי ראה"מ תקפו את ההתנהלות השערורייתית כנגד נתניהו, "הטענות נגד ראש הממשלה נתניהו הן חלק מאכיפה בררנית שזועקת לשמיים: סחיטה באיומים של עד המדינה ניר חפץ, הפריצה הלא חוקית לטלפונים של דובריו ושיטפון ההדלפות הפליליות והמגמתיות נגד ראש הממשלה במטרה לנהל נגדו משפט שדה בדעת הקהל".