אוהב את המקור הראשון וסקרן כמו יזם; כיצד ינהג בנט כשר ביטחון?

    קובי פינקלר 1 Comment on אוהב את המקור הראשון וסקרן כמו יזם; כיצד ינהג בנט כשר ביטחון?

    האג'נדה העקשנית והדחיפה להשגת תוצאה; מקורבי בנט מעריכים: שר הכלכלה והחינוך נפתלי בנט לא ישתנה מאד כשר הביטחון של מדינת ישראל | וגם, מידת הערכה שהוא רוחש לראש המטה הכללי ולמפקדים הישובים סביב שולחן המטכ"ל

    בנט צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    20:06
    18.04.24
    מוטי הלפרין No Comments on הסיעות מתלבטות אם לאשר; נתניהו מציג מתווה מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גם שבע שנים כחבר קבינט לא הכינו את ח"כ נפתלי בנט למעמד ולתואר לו כה ציפה – שר הביטחון. "בתפקיד לוחם ומפקד אין אפילו יום אחד של חסד, גם לא לילה אחד", אמר לא אחת. עכשיו הוא מתוודע אליו בעצמו.

    "המצב השברירי" כפי שהגדיר הרמטכ"ל כוכבי לפני כשבועיים ו"המציאות הביטחונית הקשה", אותה תיאר ראש הממשלה, מחייבים לימוד מהיר. וכך, מיד אחרי אישור תפקידו בממשלה, קיים בנט סידרת התייעצויות ופגישות. "בנט מאוד התבגר. הוא מעמיק מאוד בעולם הבטחוני, חבר קבינט כבר 7 שנים ובין היתר עסק בשנים האחרונות רבות בלימוד וקריאה של היסטוריה צבאית", אומר קצין המקורב אליו מאד. "בנט מביא אתו את היצירתיות של אנשי ההייטק – לשאול שאלות, להטיל ספקות ומצד שני הוא לא ריכוזי וככזה הוא יאתגר את המערכת", אומרים גורמים נוספים בסביבתו.

    שעה אחרי שיחת הטלפון, אחר הצהרים של יום האתמול (ראשון), עם ראש המטה הכללי קבעו השניים פגישה ארוכה ללימוד הנושאים הבוערים. והם רבים: תר"ש תנופה שאמור להיכנס לתוקף בעוד חודש וחצי, הסיפור האיראני ההולך ומעמיק, עזיבת הכוחות האמריקנים את האזור וזו רק ההתחלה. ב'צוק איתן' כאשר כוכבי היה ראש אמ"ן היו לשניים חילוקי דעות. היום המצב השתנה.

    בנט מעריך מאוד את הרמטכ"ל אביב כוכבי ואת מפקדי המטכ"ל של היום וצפוי, לדברי מקורביו, ליצור מערכת יחסים חיובית אתם. קצינים בצבא מספרים שההישגים הביטחוניים שלו בשנים האחרונות גדולים. זה החל בדחיפה לטיפול במנהרות במבצע "צוק איתן והשמדתן", המשיך עם דו"ח עמידרור – תוצאה של דרישתו לשדרוג עבודת קבינט, וקידום דוקטרינת לבנון.

    "מפקדי הצבא", אומרים בשיחות עם "קול חי" מקורבי בנט, "ימצאו שר מעמיק שמאמין בשמיעה ממקור ראשון. כשר חינוך הוא נהג לישון אצל תושבי עוטף עזה בכל הסלמה ולא רק אז. הוא ילמד הכל ממקור ראשון. כך עשה כאשר פיקד בסיירת מטכ"ל ובמגלן, באינתיפאדה הראשונה ובמבצעים בדרום לבנון בשנות ה-90', באינתיפאדה השנייה ומבצע חומת מגן וכמובן במלחמת לבנון השנייה".

    כל אלו מביאים שילוב של איש הייטק, איש צבא ולחימה שנכנס לנעליים הכמעט הכי גדולות במזרח התיכון בלי ימי חסד. יש לו עוד יומיים עד שהכל יפול על כתפיו. הוא לא מתכוון לבזבז רגע כדי שהכל יהיה מוכן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מאוד מפתיע שמקורבי בנט טוענים שהוא שר מעמיק. אני בטוח שכמו כן הם טוענים שהוא גאון כמו איינשטיין, יפה כמו איסטווד וחזק כמו פופאיי. מה שהכי אופייני זה שפתאום נתניהו גילה כמה בנט מתאים לתפקיד שר הביטחון, אחרי ששנים חשב אחרת, ובכן, רק כי תמורת כיסא זמני הסכים נפתלי לוותר על המפלגה שלו ולתקוע סוף סוף את הסכין באיילת שקד, שעשתה את הטעות הקריטית לתת בו אמון ולבטוח בו, ועכשיו מגישים את הראש שלה לשרה ביילה שטינק נביילה בוילה בקיסריה. אגב, מי זה הקצין המקורב, יכול להיות במקרה שזה מתן כהנא השפוט שלו, שנגרר אחריו כמו עוקב מים חלוד רתום לטנק?!