בכפוף להסכם השלום: ישראל תחזיר את המובלעות לירדן

    שלמה ריזל No Comments on בכפוף להסכם השלום: ישראל תחזיר את המובלעות לירדן

    היום פג תוקפם של ההסכמים על 'ארם נהריים' 'וצופר' המובלעות החקלאיות. לאור לחצים קשים התוך הממלכה מצד קיצוניים מוסלמים נגד הארכת החכירה לישראל תמורת תשלום, נאלץ המלך הירדני ליישר קו עם הקיצוניים ולהשלים את הסכם השלום. החלקאים יוכלו לקחת את פירות היבול האחרון

    חיילי צה"ל סוגרים את מעבר הגבול היום צילום: Basel Awidat/Flash90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכפוף להסכם השלום שחתם ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל עם מלך ירדן, לאחר 25 שנה, במהלכם ישראל חכרה את שטח המובלעות "ארם נהריים וצופר" לצורך עבודה חקלאית, מידי ירדן תמורת תשלום, מחזירה ישראל את השליטה על השטח לירדן. לאחר שזו האחרונה החליטה שלא להאריך את החוזה בגלל לחצים פנימיים של קיצוניים מוסלמים בממלכה.

    היום (ראשון), למעשה פג תוקפם של הנספחים להסכם השלום בין ישראל וירדן בהם נקבעו ההסדרים המיוחדים עבור מובלעות צופר ונהריים והאזורים יהיו כפופים לחוק הירדני. בישראל הצרו על ההחלטה הירדנית להביא את ההסדרים המיוחדים לסיומם.

    בנוגע לנהריים, ממשלת ירדן תמשיך לכבד את זכויות הקניין הפרטיות שבבעלות ישראלית בנהריים, כפי שנקבע בחוזה השלום בין המדינות. באשר לצופר, ממשלת ירדן תאפשר לחקלאים הישראלים לקטוף את אשר שתלו במובלעת, טרם פקיעת תוקפם של ההסדרים המיוחדים.



    0 תגובות