ניצן ומנדלבליט מתגוננים ותוקפים: "אנו המגן מפני העבריינים"

    איתי גדסי 2 Comment on ניצן ומנדלבליט מתגוננים ותוקפים: "אנו המגן מפני העבריינים"

    לאחר החשיפות הקשות מתוך חקירות האיומים הלא חוקיות כנגד ניר חפץ, ומבול ההדלפות מהפרקליטות. פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש אביחי מנדלבליט תוקפים את החשיפות ומגוננים על המערכת מבלי להגיב לעובדות, "מדי יום אנו עדים לפרסום פומבי של טענות כאלה ואחרות מתוכם, מתוך ידיעה ברורה שהתביעה לא תוכל להתייחס לפרסומים סלקטיביים אלה, שכן הדבר יפגע בתקינות הליך השימוע"

    מושחת או נקי כפיים? | היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שורת החשיפות המסעירות בפרשות תיקי נתניהו, על התנהלות המשטרה והפרקליטות הלקוייה והשערוייתית, שזכתה לביקורת קשה מצד שר המשפטים ואישי ציבור נוספים. אי האמון במערכת הולך וגובר, לאור החשיפות המראות את האכיפה הבררנית כנגד ראש הממשלה. בניסיון לעצור את כדור השלג המאיים על שלוותה של המערכת שלא נתונה לפיקוח וביקורת, פרקליט המדינה והיועמ"ש הוציאו הודעה המגנה את דברי הביקורת.

    וכך הם כותביים, "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה דוחים בכל תוקף את דברי שר המשפטים, אותם קרא מן הכתב מעל במת הכנסת. בין היתר טען כי מתבצעים פשעים חמורים בזדון וכי ראשי המערכת "מגוננים על עבריינים" ו"מאפשרים לריקבון להשתלט".
    דברים אלו חמורים ביותר ומעוותים את המציאות.

    לטענת ניצן ומנדלבליט המערכת עושה, "עבודה עצמאית, מקצועית, א-פוליטית ובלתי תלויה של מערכת אכיפת החוק ללא מורא ותוך הקפדה על עיקרון השוויון בפני החוק – של כל אדם, היא הערובה היחידה שתבטיח הגנה על הציבור".

    השניים ממשיכים לתקוף את הביקורת בחומרה ומזהירים את הציבור, "זוהי חומת המגן של אזרחי המדינה מפני עבריינים, מפני הפשיעה ומפני השחיתות. דבר לא ירתיענו מלהמשיך למלא את תפקידנו".

    השניים לא מתייחסים לגופם של עובדות אך מתייחסים לחשיפות האחרונות ואומרים, "דברי שר המשפטים בכנסת הם חלק משורה של פרסומים מגמתיים וחלקיים מהימים האחרונים, שיש בהם כדי להטעות את הציבור. פרסומים אלו יוצרים רושם שגוי לגבי העובדות ולגבי סדר השתלשלות הדברים במהלך החקירה".

    עוד הוסיפו, "אנו לא נאפשר כל פגיעה בקיום הליך השימוע, והוא ימשיך להתנהל כסדרו. כזכור, בקשת ראש הממשלה לשנות את הכללים בעניינו ולקיים "שימוע פומבי" נדחתה, לנוכח העובדה שמדובר בהליך משפטי מקצועי שבו נבחנות טענות הסנגורים בפני היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה וצוותם ולנוכח הרצון להימנע מ"קרקס תקשורתי".

    לסיום כותבים ניצן ומנדלבליט, "הדיונים הללו מתנהלים באופן יסודי ומעמיק, ובמסגרתם נבחנות כל טענותיהם של הסנגורים שהוצגו בשימוע, לרבות הטענות הנוגעות לחקירתם של עדי המדינה. אנו מחויבים באופן מלא להקפדה על זכויות חשודים ונחקרים, ולהקפדה על מקצועיות. לפיכך, וכפי שכבר הבהרנו, ככל שיתברר כי נעשו פעולות חקירה לא תקינות או לא כשרות, הדבר יטופל כנדרש."



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ומי יחקור את החוקר?
      ולמה לא חוקרים את פרשת "המימד החמישי" ואת המעורבות של המשטרה+בני גנץ+איש קש של פוטין בחברה הפיקטיבית הזו?
      אולי "מישהו" עם כיסים עמוקים חילק במשטרה מילארדים בקשיש כדי להפליל את ביבי כי נמאס לו ממנו?
      למה לא חוקרים את זה????
      אופס, שכחתי, המשטרה עצמה משוחדת, למה שתחקור את עצמה?

    2. 1

      לכל מגונני נתניהו.
      נתניהו הורס את שלום המלכות שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים בלעו.
      והכוונה גם למלכות מושחתת, כי לולא היא איש את רעהו חיים בלעו.
      משנה מפורשת.
      ואילו היה ביבי רץ להגן על האזרח הקטן, ניחא.
      אבל להרוס את המדינה?
      בשביל ביב קטן?
      הפסיקו להיות פראיירים.