חיל הים ישודרג במתקן חדשני לצורך תחזוקת ספינות סער וצוללות

    קובי פינקלר 2 Comment on חיל הים ישודרג במתקן חדשני לצורך תחזוקת ספינות סער וצוללות

    במסגרת הסכם חדש שנחתם בין משרד הביטחון למספנות ישראל בהיקף של כ-90 מיליון שקלים; מנהל הרכש במשרד הביטחון ירכוש ממספנות ישראל מבדוק צף רחב מימדים, המתקן ישמש לאחזקת הצוללות וספינות ה'סער 6' החדשות של חיל הים

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    15:47
    16.04.24
    אתר קול חי No Comments on "איך סידרת את זה?": מרן הרב אלבז בקטע אדיר מחידון ההלכה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסכם חדש בין משרד הביטחון למספנות ישראל: מנהל הרכש במשרד הביטחון ירכוש מבדוק צף רחב מימדים ממספנות ישראל, לטובת אחזקת הצוללות וספינות ה'סער 6' החדשות של חיל הים.

    מבדוק צף הוא מתקן במספנה דמוי פלטפורמה, המצויד במכלי ציפה צדיים כדי שניתן יהיה להשקיעו ולהציפו, ומשמש להרמת כלי שיט אל מחוץ למים לשם תיקונם או תחזוקתם.

    המבדוק יאפשר את העלאת הספינות, מעל פני המים, לצורך התקנת מערכות לחימה ישראליות ובהמשך לתחזוקה שוטפת. כחלק מההסכם, בחר משרד הביטחון במספנות ישראל להוביל את התכנון ואת בניית הספינות העתידיות של חיל הים.

    מנהל הרכש במשרד הביטחון, ומספנות ישראל, חתמו על חוזה רכש בהיקף של כ-90 מיליון ₪, שבמסגרתו יבנה, עבור חיל הים, מבדוק צף רחב מימדים לטובת אחזקה ותיקונים של ספינות וצוללות חיל הים. בניית המבדוק הצף תושלם בתוך כשנתיים. המבדוק תוכנן, מבחינת גודלו ומאפייניו, לשאת את ספינות המגן החדשות של חיל הים (ה'סער 6'). המבדוק יאפשר להתקין על הספינות, לאחר הגעתן לארץ, את כל מערכות הלחימה הישראליות המתוכננות בהן, ולאחר מכן לאפשר את תחזוקתן השוטפת. ההסכם כולל גם תמיכה ואחזקה למשך כ-10 שנים.

    במקביל, כולל ההסכם בין משרד הביטחון למספנות ישראל, תכנון 'תכן' בסיסי וראשוני לספינות העתידיות של חיל הים. זאת מתוך כוונה שמספנות ישראל תוביל את התכנון ואת בניית הספינות העתידיות שיחליפו את הניריות הוותיקות, שנבנו גם הן במספנות ישראל בשנות ה-80 וה-90. שלב התכנון הראשוני יארך למעלה משנה.

    ראש מינהל הרכש והייצור במשרד הביטחון, אבי דדון: "אני מברך על ההסכם, שעליו עמלנו יחד עם חיל הים ומספנות ישראל במשך תקופה ארוכה. הצלחנו במאמץ משותף, תחת אילוצי תקציב מורכבים, לגייס תקציב שקלי שישאיר עבודה בארץ. זאת כחלק ממדיניות מנהל הרכש לחזק את התעשייה הישראלית", אמר דדון.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      עסקה מצויינת אין שום סיבה לא ליצר ספינות במספנות ישראל

    2. 1

      הגיע הזמן להחזיר את היצור הביתה אחרי שחלק ממיטב המוחות עזבו .יש כאן יידיים טובות מאוד.
      אם תרצו אין זאת אגדה …בהצלחה. גאה בהחלטה.