גפני: "אין היתכנות לבחירות ישירות"

    ישראל רובין No Comments on גפני: "אין היתכנות לבחירות ישירות"

    יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני על הפלונטר הפוליטי: "אני מעריך שלבסוף נתניהו ירכיב ממשלה, כשיצטרפו אליו כאלה שאינם מהבלוק ה-55" | על התנהלות הפרקליטות אמר גפני: "אין על הגוף הזה שום פיקוח, זה נורא ואיום"

    ח"כ משה גפני צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר והתייחס לפלונטר הפוליטי, והמצב בו אף אחד מהצדדים לא מצליח להרכיב ממשלה בשלב זה.

    גפני העריך כי לקראת המועד הסופי של התפזרות הכנסת תוקם ממשלה בראשות נתניהו: "ככל שיתקרב המועד, שחרב הבחירות בפעם השלישית תהיה מונחת על הצוואר, מה שכולם רואים כסכנה גדולה, אני מעריך שיכול להיות שיהיו כאלה שיתמכו בהצעות שבימים רגילים לא היו תומכים, אני מעריך שלבסוף נתניהו ירכיב ממשלה, כשיצטרפו אליו כאלה שאינם מבלוק ה-55".

    גפני הוסיף כי אין אחד במערכת הפוליטית בשלב זה שיודע כיצד נצא מהסבך הפוליטי, גם לא ראש הממשלה נתניהו הידוע ככזה שמוביל מהלכים מתחת לפני השטח: "נתניהו בעצמו לא יודע בשלב זה, ואם היו שיחות חשאיות היינו יודעים, היום (בעידן התקשורת) אי אפשר להסתיר כלום".

    פוסל את האפשרות של בחירות ישירות לראשות הממשלה; גפני נימק כי לדעתו זה לא יפתור את המצב בו אף אחד לא מוכן להיכנס לקואליציה עם השני: "לא חושב שיש היתכנות לבחירות ישירות, אומנם זאת הצעה שאי אפשר לזלזל בה אבל אני מעריך שהיא לא תצא לפועל. לא התכנסנו כדי לדון על זה, כיוון שזה לא מעשי".

    בנוגע למצב בפרקליטות ובבתי המשפט בעקבות הפרשיות שנחשפו בימים האחרונים על התנהלותם המחפירה בפרשיית עד המדינה חפץ ופרסומים אחרים בגינם, גפני טען שהמצב בו יש גוף כלשהו שאינו מפוקח על ידי אי מי במדינה, הוא פירצה נוראה, ונוצר מצב שאנשי הכוח יכולים לעשות ככל העולה על רוחם: "עצם המציאות שיכולים לשבת מספר מצומצם של אנשים ולהחליט מי יחקר ומי לא, ומי יעמוד לדין, זה דבר שהוא נורא ואיום".

    לטענת גפני הפירצה נוצרה משום שאין גוף המפקח על רשויות האכיפה: "אין על הגוף הזה שום ביקורת. אין אחד שמבקר את מערכות אכיפת החוק השונות, בודאי לא את בית המשפט, ולא את הפרקליטות".

    לדברי גפני הוא מתריע על הסכנה מזה כמה שנים: "תמיד אמרתי אתזה, היום זה רק הולך ומחריף. מטבע הדברים, מטבעו של אדם, שכאשר יש לו כוח רב מידי ביד הוא משתמש בו כרצונו. ואני מדבר על כל ההתנהלות הזו מכוח מה שאנחנו יודעים, ואתה מתאר לעצמך מה עוד נעשה שם לכאורה שאנחנו לא יודעים".

    גפני מזהיר כי המצב הזה מסכן את הדמוקרטיה: "המצב הזה מעמיד בסכנה את ישראל כמדינה דמוקרטית. ודאי ודאי כמדינה יהודית, הרי בכל הנושאים הערכיים בית המשפט תמיד פסק נגדנו".

    לסיום אומר גפני כי צריך לשנות את המצב בדחיפות: "היועץ המשפטי צריך להתעשת ולעשות סדר בעניין, אחרת מי ישורנו. המצב עלול להיות יותר גרוע".

    במענה לשאלה האם יתכן כי חלק מהפוליטיקאים חוששים להעביר חוקים שירסנו את בית המשפט העליון, מתוך פחד שיפתחו נגדם תיקים פליליים, ענה גפני "יכול להיות, אלו לא דברים שאין בהם ממש".

    "אנחנו מצידנו מנסים כל העת להעביר חקיקה כזאת", אמר גפני.

    מוקדם יותר הבוקר אמר גפני: "ראש הממשלה מעדכן אותנו כל העת על שיחות המו"מ בין גוש ה55 לכחול לבן, אגלה לכם סקופ – עד עכשיו רוב השיחות היו בנושא מזג האוויר והאקלים".



    0 תגובות