- רדיו קול חי - -

סמוטריץ' על חקירות המשטרה: "שיטות של משטרים אפלים"

יו"ר "האיחוד הלאומי" שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על הפרסומים בנוגע להליך עדותו של ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000, לפיהם ההליך בוצע באופן מאוד לא תקין. בדבריו, מביע סמוטריץ' חוסר אמון מוחלט בהליכי חקירת תיקי ראש הממשלה נתניהו: "הפרסומים על חקירת המקורבת לניר חפץ ועל ניסיונות ההסתרה שלהם מורידים את האמון בהתנהלות המשטרה בתיקי נתניהו אל מתחת לאפס".

סמוטריץ מוסיף ומאשים את המשטרה על נקיטה בשיטות חקירה לא דמוקרטיות בעליל: "חקירות מסוג זה, המתנהלות תוך עינוי פיזי ונפשי לנחקרים, מקובלות במשטרים טוטליטאריים אפלים ולא במדינות דמוקרטיות".

סמוטריץ אומר גם כי ניסיונותיהם של רשויות האכיפה להסתיר את המידע מהציבור, מחשיד, ואף חמור יותר בעיניו: "נסיון ההסתרה השערוריתי, בבהלה ובפאניקה מצד גורמי האכיפה, הופכת את התנהלות הפרקליטות למחשידה וחמורה שבעתיים".

לסיום דורש סמוטריץ' מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחשוף לציבור את המידע מחדרי החקירות, ומהממשלה להקים ועדת חקירה לבירור התנהלות הרשויות: "אני דורש מהיועץ המשפטי לממשלה להסיר לאלתר את הסתרת המידע כדי שנוכל לוודא שחקירות ראש הממשלה התנהלו מתוך מגמה לבירור האמת ולא חלילה להפך. כמו כן, אציע לממשלה להקים ועדת חקירה חיצונית בלתי תלויה לבירור התנהלות גורמי החקירה בתיקי ראש הממשלה", סיים סמוטריץ'.