השופט פיינשטיין: "ההפגנות נגד מנדלבליט זו לא הטרדה?"

    ישראל רובין No Comments on השופט פיינשטיין: "ההפגנות נגד מנדלבליט זו לא הטרדה?"

    השופט בדימוס ערן פיינשטיין אומר על התנהלות הפרקליטות בחקירות נתניהו: "מישהו שם בריצת אמוק, יש פה שיקולים מוטעים"

    אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופט בדימוס ערן פיינשטיין שוחח עם בצלאל קאהן ברדיו 'קול חי' והתייחס לפרשיית החרמת הטלפונים: "ההתנהגות של המשטרה לוקה בטעות, ובניגוד לחוק".

    לדברי השופט פיינשטיין, בניגוד ליחס המשטרה לנושא, הטרדת עד זו לא עבירה חמורה כל כך: "הטרדת עד זו לא עבירה כזו חמורה, על פי חוק הגנת הפרטיות הטרדת אזרח חמורה מהטרדת עד, יש פה פרשנות חדשה לחוק". אך בהמשך הראיון מסכים פיינשטיין עם קאהן שהמעשה של אוריך כלל לא נחשב להטרדה: "לא מדובר בהטרדה. אבל בפרשנות לחוק המבחן הוא המעשה של המטריד ולא מה חש המוטרד".

    השופט תוהה מדוע שמו דגש במשטרה על הטרדת פילבר, ולא למשל על הקמפיין כנגד היועץ המשפטי לממשלה: "ההפגנות נגד מנדלבליט זה לא הטרדה?, כמה טלפונים נלקחו מהמפגינים שם? כמה עצורים היו שם? אפס". "השופטת חיות קבעה שזו לא הפגנה פוליטית", אומר בתמיהה.

    במענה לשאלה האם נראה שמישהו בפרקליטות 'סימן' את נתניהו: "מישהו שם בריצת אמוק, אני לא יגיד לך מי. יש פה שיקולים מוטעים ויש במידה מסוימת חיפוש כותרות לא לעניין".

    פיינשטיין התייחס לביקורת שנמתחת לאחרונה על ידי פוליטיקאים על מערכת המשפט, ועל כך שהמשטרה והפרקליטות 'מתחלחלים' ממנה: "המשטרה והפרקליטות בעניין הזה רואים צל הרים כהרים. הוא מוסיף כי "צריך שתהיה ביקורת עניינית על מערכת המשפט, כמו גם על המשטרה והפרקליטות, ולא בדיעבד".

    על ליאת בן ארי (ואחרים בפרקליטות) אומר פיינשטיין כי היא ישרה והיא חושבת שהיא עושה את המעשה הנכון, אבל היא פועלת מתוך אג'נדה: "במקרה הייתי בועדה שמינתה אותה, יש פה אנשים ישרים, אבל ברור שיש להם אגנדה, הם בודאי פועלים לפי תפיסת עולם מסוימת כמו גם במשטרה. מבחינתם הם עושים נכון, אני אומר שכאדם מבחוץ הם עושים לפעמים דברים לא נכונים".

    לסיום אומר השופט פיינשטיין שבודאי צריך לחקור הדלפות בפרקליטות. וכן שיש להגביל זמן כהונה בתפקיד.



    0 תגובות