- רדיו קול חי - -

הגר"מ שטרנבוך בהספד על מרן: "עכשיו צריך להעמיד דור של ת"ח"

אלפים התכנסו השבוע בבית שמש במעמד רבני העיר לעצרת חיזוק והתעוררות שהתקיימה על ידי "איגוד בני הישיבות בית שמש", לשמוע דברי חיזוק והתעוררות בשילוב דברי מספד על הסתלקותו של מרן פוה"ד הגר"נ קרליץ זצ"ל.

בעצרת נשא דברים הגר"מ שטרנבוך שדיבר על הצורך הגדול למלא את החלל שנוצר בעולם התורה עם הסתלקותו של מרן פוה"ד הגר"נ קרליץ זצ"ל על ידי התחזקות בעמל התורה ובשקידתה, וקרא לבני הישיבות בבית שמש להתכנס בכל ליל שבת בבתי המדרשות בשכונה לסדר לימוד קבוע במסגרות הלימוד שעל ידי "איגוד בני הישיבות" בבית שמש.

בתחילת דבריו פתח הגר"מ שטרנבוך בדברי מספד נרגשים על ידידו מרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל: "באנו להספיד את הגאון וצדיק רבי ניסים זכר צדיק לברכה. והנה הציבור קוראים לו בתוארים שונים – כמו "גאון" ו"צדיק", אבל אני קורא אותו כמו שקרא הקב"ה על משה רבינו: "משה עבדי מת", "וימת משה עבד ה'", וכך גם רבי ניסים זצ"ל היה עבד ה' כפשוטו, לא חיפש ממון או כבוד אלא רק לעשות רצון ה'.

"הגאון רבי ניסים זצ"ל היה עניו ושתקן בטבעו אבל בעניין מלחמת ה' התגבר כארי. היה "איש" – שפל ברך ואיש בין אנשים, אבל יחד עם זה היה גם "על העדה" – כתפקיד הרב בישראל להנהיג ולהיות מרומם מעל כולם.

בדבריו עורר להתבונן בדרכיו של מרן הגרנ"ק זצ"ל, ולהעמיד הלאה דורות של צעירים שיהיו גדולים וימלאו את מקומו. "כשמסתלק אדם גדול בתורה, הקב"ה דורש מאתנו שנבנה דור חדש של תלמידי חכמים, ותשועה ברוב יועץ – איך להתחזק בתורה ולמלא את מקומו. תפקידנו עכשיו להעמיד דור חדש של תלמידי חכמים, והאסיפה היום היא לבנות את העתיד – שנזכה לבנות בני תורה אמיתיים.

בהמשך דבריו קרא לבני הישיבות להתכנס בכל ליל שבת בבתי המדרשות לסדרי לימוד של כמה שעות ולנצל את הזמן בלילות שבת של החורף הארוכים: "יש לחזק את המסגרת של "איגוד בני הישיבות  בית שמש", שבני הישיבות יתכנסו בכל ליל שבת לסדר לימוד של כמה שעות. בחורף יש זמן רב לנצל בליל שבת, ואם לא קובעים תוכנית לנצל הזמן, הרי זמן רב עלול ללכת לאיבוד

"בירושלמי איתא, "אם תעזבני יום, יומיים אעזבך", מי שעוזב את לימוד התורה לשישי שבת, הרי גם ביום ראשון כשהוא חוזר ללימודו, קשה עליו ללמוד, כי הקב"ה כבר עזב אותו, וכן כתב הרמב"ם (פ"ג מהלכות ת"ת ה"ג) וז"ל לפיכך מי שרצה לזכות בכתר התורה יזהר בכל לילותיו ולא יאבד אפילו אחד מהן' עכ"ל.

החל מליל שבת הקרוב ימלאו כלל בני הישיבות בבית שמש את היכלי בתי המדרשות לסדרי לימוד קבועים של שעתיים במסגרות הלימוד המתקיימות על ידי "איגוד בני הישיבות בית שמש".

בכינוס שהתקיים בבית המדרש המרכזי "לב אליהו" בעיר, השתתפו אלפים מתושבי בית שמש, במעמד מרא דאתרא דבית שמש הגאון הגדול רבי נתן קופשיץ שליט"א, ושאר רבני העיר הגאונים: רבי מרדכי גולדשטיין שליט"א מרא דאתרא משכנות יעקב, רבי אלעזר מאירוביץ שליט"א מרא דאתרא דרמת בית שמש ג', הגר"ב קליינמן מרא דאתרא קנה בושם חפציבה, הגרח"א מונדרר מרא דאתרא יפה נוף, הגריב"צ וואזנר רב ואב"ד קהילת שבט הלוי בית שמש, הגר"צ הכהן דוידוביץ רב קהילת חסידים רמב"ש א', הגר"א יודלביץ רב קהילת מבקשי ה', הגר"י אהקר רב קהילת בית מרדכי, הגר"ש מונק רב קהילת בני הישיבות רמב"ש ב', הגר"א אביטן  רב קהילת נווה אשר.

צילום: יעקב לדרמן

WhatsApp Image 2019-10-29 at 19.01.13 (2) [1] WhatsApp Image 2019-10-29 at 19.01.14 (1) [2] WhatsApp Image 2019-10-29 at 19.01.13 [3]