הרבנות הראשית קיימה ישיבה מיוחדת בבית מרן: "מכאן יצאה תורה"

    ישראל בן צבי No Comments on הרבנות הראשית קיימה ישיבה מיוחדת בבית מרן: "מכאן יצאה תורה"

    לרגל יום הזיכרון למרן פוסק הדור הגר"ע יוסף קיימה מועצת הרבנות הראשית בראשותו של מרן הרב הראשי לישראל הראש"ל הגר"י יוסף. הישיבה התקיימה בביתו של מרן זצ"ל. בישיבה השתתף ראש עיריית ירושלים משה ליאון שהודיע על שינוי שמה של שכונת "הר נוף" לשכונת "נאות יוסף" וכן על הקמת פרס "הראשון לציון" על חיבורים תורניים לזכרו של מרן הגר״ע יוסף

    הישיבה בביתו של מרן
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הפמלייה המכובדת של חברי מועצת הרבנות הראשית הגיעו היום (חמישי) לקבלן 45 אל הבית המיתלוגי של מרן פוסק הדור רבנו עובדיה יוסף זצ"ל ממנו יצאה תורה והוראה לכל העולם היהודי כולו. הבית אילו עלו לרגל מלכים ראשי ממשלות ובכירי הפוליטקאים כדרך קבע להתייעצות ולברכה.
    כאמור, לקראת יום השנה השיש של מרן, התקיימה ישיבה מיוחדת של מועצת הרבנות הראשית בביתו של מרן. הישיבה התקיימה בראשות בנו ממשיך דרכו מרן הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף. הישיבה הוקדשה לזכרו של מרן נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ע יוסף ששימש גם כרב הראשי לישראל בין השנים התשל״ג – התשמ״ג.
    WhatsApp Image 2019-10-31 at 13.32.05
    בישיבה השתתפו נשיא ביה״ד הגדול הגר״ד לאו,הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל וכן ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון.
    את הישיבה פתח הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית בנו של מרן הגר״ע יוסף הראש"ל הגר"י יוסף שנשא דברים לזכרו של אביו מרן הגר"ע יוסף  ואמר "בחדר הזה יישב מרן האבא ושקד על התורה, מהחדר הזה יצא תורה לעם ישראל ויצא הלכה לעם ישראל, הרב היה שוקד פה על התורה יומם וליל בהתמדה עצומה, ולכן היה ראוי לקיים את הישיבה הזאת בחדר התלמוד של מרן".
    WhatsApp Image 2019-10-31 at 14.04.44
    הרב הראשי המשיך לספר, "שנבחרנו לכהן כרבנים הראשיים סיפר מרן הגר״י יוסף הגענו הרבנים הראשים לאחר בחירתנו ומרן קיבל אותנו בחדר הזה ונתן לנו את ברכתו והנחה אותנו לקבל החלטות יחד באחווה ובשלום ותשועה ברוב יועץ, וברכתו מלווה אותנו עד היום הזה ותלווה אותנו הלאה ונזכה לקדש שם שמים ברבים ולהגדיל תורה ולהאדירה".
    הראש״ל הגר״י יוסף ציין עוד את החשיבות שבספריו של מרן הגר״ע יוסף המקיפים את עולם ההלכה ואת החשיבות של הרבנים ללמוד מספריו וסיפר כי לאחר ההודעה על בחירותו לכהן כרב ראשי ביקש ממנו.
    WhatsApp Image 2019-10-31 at 14.04.39
    מרן הגר״ע יוסף ללמוד ולשנן מספריו יביע אומר "ספריו ופסקיו של מרן הם אבן היסוד לפסיקה בבתי הדין הרבנים, בכל הסוגיות הקשות" אמר מרן. הראש״ל הגר״י יוסף סיים את דבריו בברכה כי ״זכותו של מרן תעמוד לנו, הרבנים הראשיים לישראל וחברי מועצת הרבנות הראשית בהמשך פועלו ובהפצת היהדות לדורי דורות״
    לאחר מכן דיבר הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו אשר אמר בדבריו בפתיחת ישיבת מועצת הרבנות המיוחדת כי "גדלותו ובקיאותו העצומה בתורה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל בתורה, הייתה מן המפורסמות בכל בית ישראל. הידיעות שלו בכל מכמני התורה הפכו את ביתו לאבן שואבת עבור כל שוחרי ההלכה והתורה בארץ ובעולם".
    WhatsApp Image 2019-10-31 at 13.32.04
    עוד הוסיף נשיא ביה״ד הגר״ד לאו, לצד כל בקיאותו וגדלותו העצומה של מרן עדיין, כל מי שהגיע לקבל את ברכתו ועצתו הרגיש כאילו באותו זמן הוא בן יחיד ולמרות שזמנו של הרב היה מדוד בשניות, כשהיה צריך לעודד ילד קטן, או לתת עצה לרב קהילה, היה מפנה מזמנו עד שהרגיש שהעניין הגיע לפתרונו. נייחל שהאור הגדול שיצא מהבית הזה ימשיך להאיר לדורי דורות לכל עם ישראל״ סיים הגר״ד לאו את דבריו.
    בישיבה המיוחדת השתתף גם ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, שהכריז כי לאור בקשתו של בנו ממשיך דרכו הרב הראשי לישראל מרן הראש"ל הגר"י יוסף תשונה שמה של שכונת הר נוף, השכונה בה פעל וממנה פרס את מצודתו על כל העולם היהודי, לשכונת ״נאות יוסף".
    בנוסף הודיע ראש העיר על הקמת קרן ״הראשון לציון״ שעל ידי עיריית שיינתנו על חידושי תורה במשנתו של מרן הגר"ע יוסף לעילוי נשמתו. בראשות הקרן יעמוד מרן הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א.
    לאחר מכן נשאו דברים לזכרו של מרן חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, תוך שהם מזכירים כי בתפקידו כרב הראשי לישראל דאג לביצור חומות היהדות, הכשרות והנישואים ופעל נצורות למען קירוב רחוקים תוך שהוא מכתת רגליו למען מסירת שיעורי תורה וחיזוק בכל רחבי הארץ והעולם, כשבמקביל הוא עוסק בסוגיות הלכתיות סבוכות כדוגמת בעיית העגונות לאחר מלחמת יום הכיפורים.
    חבר מועצת הרבנות הראשית ורב העיר מגדל העמק הגרי״ד גרוסמן שציין את מסירותו של מרן לכל ילד יהודי לקרבו לתורה. לאחר מכן נשא דברים חבר מועצת הרבנות הראשית הגר״י רלב״ג שסיפר על מסירותו של מרן הגר״ע יוסף לרבנות ושדלתו הייתה פתוחה לכל ואמר כי ״העולם עם הרב עובדיה והעולם בלי הרב עובדיה הוא לא אותו העולם״.
    לאחר מכן ספד חבר מועצת הרבנות הראשית וראב״ד העיר באר שבע הרב יהודה דרעי שהזכיר את ענוותנותו של מרן הגר״ע יוסף זצ"ל והזכיר את מסירותו הרבה של מרן לטובת עם ישראל ושיצא בכל דרך לשמור על חומות היהודות ״מרן לימד אותנו איך להיות אוהב ישראל ורחמן מצד אחד ומאידך לימד אותנו ועמד על המשפט לא תגורו מפני איש״ אמר הגר״י דרעי.  לאחר הישיבה נכנסו הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל לחדרו של מרן והדליקו נר לזכרו.


    0 תגובות