השר סמוטריץ': "ראשי ערים כופים על תושביהם הדתיים לממן חילולי שבת"

    אסתי פלד No Comments on השר סמוטריץ': "ראשי ערים כופים על תושביהם הדתיים לממן חילולי שבת"

    שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בריאיון ל'מהדורה המרכזית' תוקף את הכפיה החילונית במימון העירוני של חילולי השבת לאחרונה ומבהיר: "כל עוד העירייה לא תדרוש כסף על הנסיעות זה אינו נחשב לתחבורה ציבורית" ומפנה את הטיפול למשרד הפנים | על האיחוד בימין: "לא אתמודד לראשות הבית היהודי"

    צילום: הלל מאיר, פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת איתי גדסי התייחס להפעלת רשתות של תחבורה ציבורית ברמת גן ובתל אביב בשבת: "אני מאוד כואב את התהליך הזה של פגיעה בשבת, זה צריך לפגוע בכל יהודי, זה הפך לערך אוניברסלי עולמי. ראשי רשויות מנצלים את דמדומי הממשלה. המצב החוקי הוא שאני לא יכול לעצור את הפרוייקטים שלא גובים כסף, כי זה אינו נחשב כתחבורה ציבורית".

    עוד הוסיף סמוטריץ': "צריך לזכור שבכל עיר שהרשות תתקצב את הפרוייקט של חילולי שבת, זה מגיע מכספו של כל תושב בעיר. ולכן היא כופה על כל תושב ותושב לשלם מכיסו חילולי שבת. זה יגרור למצב של ערים חילוניות וערים לחרדים וזה דבר שאנחנו לא רוצים לראות את הפרדה הזאת".

    על הפנייה של גנץ אליו אמר סמוטריץ': הייתה שיחה באווירה טובה אבל הבהרתי לו שאנחנו מחוברים ערכית כל מפלגות הימין ולכן אנחנו צריכים לשמר את כל הבייחד הזה. אם הימין לא יפרק את עצמו לדעת לא תהיה ממשלת שמאל. הרכבת ממשלת ימין נמנעת רק בגלל המשקעים של ליברמן מול נתניהו. כרגע אין הכרעה ואנחנו לא נצליח להחיל את כל הריבונות ולחוקק חוקים דתיים אבל גם השמאל לא יכול להקים מדינה פלסטינית ולחוקק חוקים אנטי דתיים. לכן צריך להקים ממשלה לאומית רחבה".

    על הקמת ממשלה בין הליכוד לכחול לבן בהתחלה ללא שאר המפלגות אומר השר: "ראש הממשלה מחוייב לגוש הימין והוא משרת את כל מרכיביו כל אחד במקום החלש והחזק שלו.  אני צופה שהגוש לא יתפרק. אנחנו באים בידיים נקיות אפי' שזה ידרוש מאיתנו הרבה וויתורים. מי שרוצה להקים ממשלה על בסיס פסילה זה לא לגיטימי. הציבור הדתי מצויין לשרת בצבא, לתרום כליות ולהתנדב אבל לא להיות שותף בממשלת אחדות".

    הרעיון על איחוד הבית היהודי ומפלגתו של סמוטריץ' האיחוד הלאומי אומר השר: "בציונות הדתית יש סקאלה רחבה של דעות אבל אין צורך בכל רסיסי המפלגות. צריכים להתאחד שכל תת מגזר יביא את הביטוי שלו בהתאם לגודלו" סמוטריץ' מבהיר, "אני לא אתמודד לראשות הבית היהודי. אלה אם כן יהיה חיבור בין שתי המפלגות".

     



    0 תגובות