- רדיו קול חי - -

ר"מ פולין: "אנו מחוייבים להיאבק בכל צורות האנטישמיות"

ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, שלח איגרת רשמית ליו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, בה הוא מבטיח מבטיח להיאבק באנטישמיות בארצו ולדאוג לשלומם של היהודים בפולין לאור אירועי האנטישמיות הגוברים בעולם וניסיון הפיגוע ביום הכיפורים בבית הכנסת בעיר האלה בגרמניה.

המכתב מגיע שבועיים לאחר ניסיון הטבח במתפללים יהודים בבית הכנסת בעיר האלה בגרמניה במהלך תפילות יום הכיפורים, אז הגיע מפגע אנטישמי חמוש בכלי נשק וחומרי נפץ שנבלם בזכות אמצעי ההגנה שעוצבו במקום. לאחר האירוע שלח הרצוג אגרת דחופה למנהיגי מדינות אירופה בדרישה להגביר את האבטחה סביב המוסדות היהודיים במדינתם ולפעול ביד קשה כנגד כל גילויי האנטישמיות.

בתגובתו הרשמית של ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, ליו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, נכתב: "אני מבין את דאגתך לנוכח מצב הקהילות היהודיות ברחבי העולם. בצער רב קיבלתי את הידיעה על פיגוע הטרור כנגד בית הכנסת בעיר האלה בשבוע שעבר.

אני רוצה להבטיח לך כי פולין נשארת מחוייבת להיאבק כנגד כל צורות האנטישמיות. אנו מגנים כל פעולה אלימה כנגד הקהילות היהודיות או כנגד בתי תפילה. גופי האכיפה שלנו פועלים באופן ספציפי להגן על אתרים אלה; הרתעת פשעים פוטנציאליים נגד מיעוטים דתיים ואתניים וחקירת מבצעי הפשע היא אחת העדיפויות החשובות ביותר של ממשלתי. לנוכח זאת, אנו גאים שפולין נשארת בית בטוח עבור בני ארצנו היהודים."

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר בתגובה למכתבו של ראש ממשלת פולין: "זוהי אמירה חשובה מצד ראש ממשלת פולין על כל המשתמע מכך. זו אמירה שחייבת להישמע בכל מקום מצד כל מנהיגי העולם. המאבק בקיצוניים ובאנטישמיים הוא קריטי ומחייב צעדים תקיפים של אבטחה ואכיפה ובמקביל הפעלת תכניות חינוכיות לסובלנות כלפי דתות ומיעוטים והנצחת זכר השואה ולקחיה."