גנץ מקבל את המנדט להרכבת הממשלה "יש מקום לחרדים והערבים"

    איתי גדסי No Comments on גנץ מקבל את המנדט להרכבת הממשלה "יש מקום לחרדים והערבים"

    יו"ר כחול לבן בני גנץ קיבל מידי הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה ה-35. ריבלין בנאומו הזהיר את הפוליטיקאים: "כל עוד לא ייפסקו הפסילות והחרמות של ציבורים שלמים בחברה הישראלית – לא תקום ממשלה" | גנץ התחייב להקמת ממשלה לאומית ליברלית אליה יוזמנו החרדים: "נדבר לחרדים כאחים"

    נשיא המדינה מעניק לו"ר כחול לבן את מנדט הרכבת הממשלה צילום: פלאש 90
    10:06
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ סוכות מבטיח: "לא נפר את הברית עם החרדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין העניק הערב את המנדט להרכבת הממשלה ה-35 ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. בדבריו בהצהרה לתקשורת אמר הנשיא: "אין שום הצדקה לכפיית מערכת בחירות נוספת, שלישית במספר בתוך שנה, על הציבור הישראלי. אם תקום ממשלה, נכון, כולם ישלמו מחירים. אך אם לא תקום כזאת אזרחי ישראל הם אלו שישלמו את המחיר הגדול מכולם".

    עוד הוסיף הנשיא ואמר: "חובה עלינו לזכור כי כל עוד לא ייפסקו הפסילות והחרמות של ציבורים שלמים בחברה הישראלית, כל עוד לא תהיה מוטיבציה לייצר בריתות חדשות בין המפלגות הגדולות או הקטנות, כל עוד לא יהיה רצון אמיתי להגיע להסכמות, להתפשר, לא תקום ממשלה".

    יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר הערב על תפקידו הטרי "בכוונתי להקים ממשלת פיוס לאומית, שתאחה את הקרעים. שתוביל את מדינת ישראל והעם היהודי כולו. מתוך תחושת אחריות שלי ושל חבריי למפלגה הנחנו כל שיקול בצד והצבנו את ישראל לפני הכל. זו אינה סיסמה זה החזון שלי והמחוייבות שלי".

    גנץ התייחס להחרמת ציבורים שכחול לבן הובילה אבל לטענתו היום יש מקום לכולם, "בבית הזה של כחול לבן יש מקום לכל מרכיבי החברה הישראלית. לחרדים שעימם עלינו לשבת, לחבריי מהציונות הדתית שנמצאים תמיד תחת האלונקה, לאחינו הדרוזים ולערבים".

    גנץ המשיך בדבריו ואמר כי בכוונתו להקים ממשלה ליברלית, "בבחירות האחרונות זכתה כחול לבן במספר הקולות הגדול במדינה. בממשלת האחדות הליברלית שאותה אני מבקש להקים יהיה מקום לכל מי שהוא פטריוט ישראלי, לכל מי שדואג לחברה הישראלית ולא למי שהאלימות היא דרכו".

    בסיום דבריו אמר גנץ, "החל מהיום אפנה לראשי המפלגות במטרה להקים ממשלת אחדות. אזמין את כל הסיעות אלו שיהיו בממשלה ואלו שלא יהיו בה. בכוונתי לפנות קודם כל לליכוד ולנתניהו".

    גנץ פנה לנתניהו ואמר: "אנחנו מכירים שנים ארוכות. מכיר בזכויותיך הרבות. מאחל לך לצאת זך ונקי מכל העניינים המשפטיים. יחד איתך והאנשים הטובים בליכוד עלינו להקים שיח מאחד למען אזרחי ישראל כולם".



    0 תגובות