מה יקרה אם גנץ לא יצליח להרכיב ממשלה? הלו"ז המלא

    איתי גדסי No Comments on מה יקרה אם גנץ לא יצליח להרכיב ממשלה? הלו"ז המלא
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת העברת המנדט הערב (רביעי) לידי יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ לראשונה מזה 11 שנה שבנימין נתניהו אינו מצליח להרכיב ממשלה. בית הנשיא פרסם את לוחות הזמנים הניתנים לגנץ בהנחה אם ייכשל להרכיב גם הוא ממשלה, כפי שמסתמן כבר מעכשיו לאור התעקשות כחול לבן להחרים את נתניהו. הכנסת תוכל לבחור בח"כ אחר שיריכיב את הממשלה בתוך 14 יום. אם לא יהיה ח"כ חלופי אנחנו נלך לבחירות בפעם השלישית.

    איך מהיום תתנהל המערכת הפוליטית עד להרכבת ממשלה או בחירות:

    1. לחבר הכנסת בני גנץ, נתונה תקופה של 28 ימים להרכבת הממשלה (סעיף 9(ג)).

    2. אם לא עלה בידי חבר הכנסת גנץ להרכיב ממשלה, או שהודיע לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה או שהוצגה ממשלתו והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון – רשאים רוב חברי הכנסת לבקש מהנשיא, בכתב, להטיל את התפקיד על חבר כנסת מסוים, שהסכים לכך בכתב, תוך 21 ימים (סעיף 10(א)).

    3. אם הוגשה בקשה על ידי רוב חברי הכנסת – על הנשיא להטיל את התפקיד על חבר הכנסת שצוין בבקשה, תוך יומיים (סעיף 10(ב)).

    4. לחבר הכנסת עליו הוטל התפקיד נתונים 14 ימים להרכבת ממשלה (סעיף 10(ג)).

    5. אם לא הוגשה בקשה על ידי רוב חברי הכנסת או שחבר הכנסת לא הרכיב ממשלה בתום המועד, או שהודיע לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה – על הנשיא להודיע על כך מיידית ליו"ר הכנסת (סעיף 11(א)).

    6. משהודיע על כך הנשיא ליו"ר הכנסת – יראו את הכנסת כאילו החליטה על התפזרותה לפני תום הכהונה, והבחירות לכנסת יתקיימו ביום ג' האחרון שלפני תום 90 הימים מיום הודעת הנשיא (סעיף 11(ב)). (יצוין כי יראו את הכנסת כאילו החליטה על התפזרותה, גם במצב בו חבר הכנסת שהוטל עליו התפקיד להרכיב ממשלה על פי בקשת רוב חברי הכנסת, הציג ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון).

    לוח הזמנים:
    21.10 – ח"כ נתניהו מודיע כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה.
    23.10 – הטלת הרכבת הממשלה על ח"כ גנץ.
    20.11  – תום 28 הימים הנתונים לח"כ גנץ להרכיב ממשלה.
    11.12 – סיום 21 הימים הנתונים לרוב חברי הכנסת להגיש בקשה לנשיא להטיל את התפקיד על חבר כנסת מסוים. (בהנחה שח"כ גנץ מנצל את כל 28 הימים שניתנו לו. אם ח"כ גנץ יודיע שאין בידו להרכיב ממשלה קודם לכן – המועד יוקדם בהתאם). לחבר הכנסת עליו הוטל התפקיד לבקשת רוב חברי הכנסת נתונים 14 ימים להרכבת ממשלה.



    0 תגובות