רק 16 שנות מאסר: הושת עונש על המחבל שסייע לפיגוע בו נרצחו שני השוטרים בהר הבית

    קובי פינקלר 1 Comment on רק 16 שנות מאסר: הושת עונש על המחבל שסייע לפיגוע בו נרצחו שני השוטרים בהר הבית

    בית המשפט המחוזי בחיפה השית עונש מאסר של שש עשרה שנה על המחבל שסייע לשני המחבלים שרצחו את השוטרים בהר הבית לפני כשלוש שנים: "ראה את הנשים והסיע את המחבלים לאימונים"

    פינוי הנרצחים צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט המחוזי בחיפה השית 16 שנות מאסר בפועל על אמג'ד ג'בארין  תושב אום אל פחם, לאחר ניהול המשפט בו הורשע הנאשם בביצוע עבירות  של סיוע לרצח, סיוע לחבלה של ממש , פעולה בנשק למטרות טרור (הובלה והחזקה), שיבוש מהלכי משפט וקשר לפשע. וזאת לאחר שסייע למחבלים בביצוע הפיגוע בהר הבית בשנת 2017 שבו נרצחו שני שוטרי משטרת ישראל ונפגעו שוטרים נוספים .

    כזכור בחודש אוגוסט 2017 הגישה הפרקליטות באמצעות עוה"ד שלי זאבי- ברזילי כתב אישום בו עולה כי  הנאשם קרוב משפחה של אחד ומכרם של שניים ממבצעי הפיגוע בהר הבית,  היה מודע לתוכנית הפיגוע של המחבלים כבר בשלבים המוקדמים שלה, עוד במהלך חג הרמדאן, שחל בין התאריכים 26.5.17 ל- 24.6.17  שוחחו  המחבלים , בנוכחות הנאשם, אודות כוונתם לבצע פיגוע ירי בו יירצחו בני אדם. וסוכם  כי פיגוע הירי יתבצע ב"אל אקצא", כשהנאשם מודע לכך שמדובר בתכנון לבצע מעשה טרור שייצא אל הפועל מתוך מניע דתי, לאומני או אידאולוגי .

    בהמשך, נוכח הנאשם גם בשיחותיהם לגבי מתווה הפיגוע, ראה את הנשקים ששימשו לפיגוע, הסיע את המחבלים לאימוני ירי באותם נשקים ובשלב מסוים אף הוצע לו לבצע ביחד עימם את הפיגוע והוא סרב.

    עוד עולה כי הנאשם נסע עם שניים מהמחבלים להר הבית, שם ראה כי הם בוחנים את מצלמות האבטחה. ובערב הפיגוע, ראה הנאשם את המחבלים מתחמשים במסגד "אלמלסה" באום אל פחם, לקראת ביצוע הפיגוע, והבין כי הם יוצאים לבצעו בהר הבית.

    הנאשם הסיע את המחבלים לנקודת ההסעה באום אל פחם ביודעו כי הם יוצאים לבצע את הפיגוע וכשהם חמושים בכלי הנשק ששימשו אותם בביצועו. טרם ההסעה, מסרו המחבלים לנאשם את חפציהם האישיים וביקשו שיחזיר אותם לבני משפחותיהם.



    1 תגובות

    מיין תגובות