אושפיזא קדישא: המונים עלו לקבר יוסף • צפו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on אושפיזא קדישא: המונים עלו לקבר יוסף • צפו

    ליל האושפיזין של יוסף: אלפי בני אדם בקבר יוסף הלילה | ראש מועצת שומרון: "לב כל יהודי נשבר לראות שאנחנו לא חוזרים לקבר יוסף בצורה מלאה"

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלילה הוא הלילה הרביעי של חג הסוכות, בו על פי המסורת מגיע לבקר בסוכה האושפיזין הרביעי הוא: יוסף הצדיק.

    לקראת היום המיוחד, קיימה הלילה מועצה אזורית שומרון בסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון, כניסה לקבר יוסף שבשכם. צה"ל לווה את הכניסה.

    אלפי בני אדם בחרו להיכנס בלילה המיוחד הזה לקברו של יוסף. בין הנכנסים היו הלילה גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, המקובל הרב נתנאל שריקי מנתיבות, מפקד אוגדת איו"ש הנכנס תא"ל יניב אלאלוף וסגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון.

    לפני הכניסה אירח מח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן בסוכתו את ראש מועצת שומרון דגן ואת רב השומרון הרב אליקים לבנון, שיחד נפרדו מקצין ההגמ"ר של חטיבת שומרון היוצא, הממונה על הכניסות לקבר יוסף והמקומות הקדושים, רב סרן שלומי כהן. ובירכו את קצין ההגמ"ר הנכנס: סרן עזריאל פרלמן.

    "על פי חלק מהנוסחים אושפיזין יוסף היום" אמר דגן בקבר יוסף "יוסף הוא המשביר והמאחד את כל עם ישראל. אנחנו מציינים 19 שנה ושבוע לנטישה של קבר יוסף, לב כל יהודי נשבר, לראות שאנחנו לא נמצאים כאן בצורה מלאה. ואנחנו מתפללים, שנוכל לחזור לכאן בצורה מלאה, ודגל ישראל יתנוסס כאן".

    "בינתיים אלפי יהודים מגיעים לקבר יוסף ומתחברים לשורשים הכי עמוקים של העם שלנו. אני קורא לממשלת ישראל להתמלא בכוח, מכאן מיוסף הצדיק שהוא אחד המנהיגים הגדולים, של העם שלנו ולחזור לקבר יוסף בצורה מלאה".

    המקובל הרב נתנאל שריקי בירך את חיילי צה"ל ואת תושבי השומרון ואמר: "אני רוצה להגיד יישר כח עצום לראש מועצת שומרון ולחיילי צה"ל ולמפקד האוגדה, אנחנו מתפללים שדגל ישראל יתנוסס כאן, כי זה חלק מישראל. אנחנו מברכים את כל התושבים פה, במקום הקדוש הזה, שהקב"ה ייתן לכם הצלחה בע"ה. אני רוצה להגיד לכם בנימה אישית לפני בערך 4 שנים, שרפו את המקום והחריבו אותו כמעט כליל, ובה זכינו שבאו לפה חיילים וראש מועצת שומרון, ובנו את הקבר בידיים שלהם, עם פועלים יהודים הקימו אותו. אנחנו מברכים את כל עם ישראל וחיילי צה"ל מפה" במהלך הברכה שלו קרא הרב שריקי למפקד אוגדת איו"ש ובירך אותו בחום.

    דגן הודה למתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים, למח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן ולחיילי החטיבה שליוו את הכניסה.



    0 תגובות