- רדיו קול חי - -

נשיא המדינה לעמיתו הגרמני: "עלינו להבטיח שאירוע כזה לא יתרחש"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח טלפונית היום (חמישי) עם עמיתו נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר, והפציר בו לפעול ללא פשרות כנגד האנטישמיות, וגינה בחריפות את הפיגוע שאירע בבית הכנסת היהודי במזרח גרמניה אמש, במהלך יום הכיפורים במהלכו ניסה לחדור פעיל ניאו-נאצי לבית הכנסת ולערוך טבח. בניסיון החדירה הוא רצח שני אזרחים ופצע נוספים.

בשיחתם אמר נשיא המדינה: "אנו מעריכים את שעושות הרשויות בגרמניה בכדי להגן ולשמור על בטחון יהודי גרמניה, ועדיין יש לפעול עוד ללא פשרות וללא היסוס." אמר הנשיא בשיחה עם מקבילו. "אני מעריך את נכונותך ונכונותה של הקאנצלרית להביע את תמיכתכם בקהילה היהודית באופן אישי כמו גם את ביקורך בבית הכנסת מוקדם יותר היום."

הנשיא הוסיף: "אנו שותפים במאבק נגד אנטישמיות ונאו-פאשיסטיות. עלינו ללמוד מן האירוע הטראגי הזה בכדי להבטיח ולוודא שלא יקרה שנית. פאשיזם וניאו-פאשיזם, יחד עם אנטישמיות, מדאיגים את העולם כולו," הדגיש.

נשיא גרמניה השיב: "אדוני הנשיא, אני חש את כאבכם, דאגתכם ופחדכם ושותף מלא לכך. אמרתי היום שלא די בהבעת הצער והוקעת המעשה. על גרמניה לממש את התחייבותה ההיסטורית להגן על חיי היהודים. הרוב המכריע של הגרמנים שרוצים בכך, חייב להישמע בקול רם וברור ולהיות פעיל יותר. הלילה אדבר עם ראשת הקהילה היהודית בגרמניה, שרלוט קנובלוך, ואנצל את ההזדמנות לחזור על דברי אלו שוב".