- רדיו קול חי - -

שר המשפטים שואל את הציבור: האם הפרקליטות צריכה לעבור פוליגרף?

על רקע מבול ההדלפות המכוונות במהלך החקירה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שחלקם בוודאות הגיעו מלשכתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט לאור עשרות פרסומים. מדובר בעבירה פלילית לכל דבר דינה מאסר של שלוש שנים. אך נראה כי בפרקליטות מצפצפים על החוק ואנשי החוק עושים ממנו צחוק. לשר המשפטים כנראה נמאס מההנהלות הנוכחית.

וכתב כותב שר המשפטים, "בראיון לגיליון "מקור ראשון" בערב ראש השנה, וכן במספר ראיונות שהיו לי, העליתי את הרעיון לפיו כדי לטפל בחשד להדלפות מגורמי אכיפת החוק, אני מציע שבעלי תפקידים רלוונטיים בפרקליטות ובמשרד המשפטים יעברו בדיקת פוליגרף, בדומה לבדיקות הפוליגרף שעוברים אנשי השב"כ, המוסד, הצבא והמשטרה".

אוחנה מסביר, ראוי להכיר: סעיף 27 (א) לחוק העונשין מורה כי "עובד הציבור שמסר, ללא סמכות כדין, ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה וכן מי שהגיעה אליו ידיעה בתוקף תפקידו כעובד הציבור, ולאחר שחדל מהיות עובד הציבור מסרה, ללא סמכות כדין, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, דינו – מאסר שלוש שנים", כך שאין המדובר בעבירה אתית או משמעתית – אלא בעבירה פלילית ממש.

היות שבשיחותי עם גורמי הפרקליטות נתקלתי בהכחשה גורפת כי ההדלפות מגיעות מהפרקליטות, הייתי מצפה שדווקא הם ירימו את הכפפה ויבקשו לנקות את שמם הטוב ואת עננת החשד הרובצת מעליהם, אך עד כה לא נתקלתי בהרמת הכפפה, או בהיענות יוצאת דופן.

הייתי רוצה לשאול את דעתכם, הציבור. האם לדעתכם יש מקום לחייב את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים החשופים למידע רגיש שבסופו של דבר דלף לכלי התקשורת בבדיקת פוליגרף?

אנא נמקו.

על החתום שר המשפטים