- רדיו קול חי - -

ראש הממשלה על הפיגוע בגרמניה: "האנטישמיות בגרמניה מתגברת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפיגוע הקשה שאירע בגרמניה בעיצומו של יום הכיפורים ואמר: "הפיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת.

בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לשלטונות בגרמניה להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הגיב לפיגוע וכתב: "ליבנו עם הקהילה היהודית בהאלה, גרמניה. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. האירוע שהתבצע על רקע אנטישמי, דווקא ביום הקדוש לעם היהודי, מצטרף לשורה של תקריות חמורות כנגד יהודים ברחבי העולם בשבועות האחרונים, ומחדד את הצורך של העולם כולם להילחם באנטישמיות ובתנועות אנטי יהודיות או אנטי ציוניות.

רצף התקריות האנטישמיות האחרונות ברחבי העולם מצריך חשיבה והקפדה על נהלי האבטחה בקרבת ריכוזים יהודים ברמה המיידית. לא פחות מכך, התקריות האלו מדליקות נורה אדומה ומדגישות את הצורך לגדוע את האנטישמיות- בכוח, בהרתעה וגם בשינוי השיח".

ח"כ יואב בן צור, חבר ועדת חוץ וביטחון בתגובה לפיגוע הירי בגרמניה: "מנהיגי מדינות העולם צריכים להתעורר ולפעול באופן יזום ואסטרטגי מול גלי האנטישמיות ורדיפת היהודים בתפוצות. פיגוע הירי בגרמניה הוא אירוע קשה ויש להתייחס אליו כאל מגמה ולא כאל אירוע חד פעמי של מפגעים בודדים. אני שולח מכאן תנחומים למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים".

יו"ר הימין החדש איילת שקד אמרה בעקבות הפיגוע: "‏ביום הקדוש ביותר ליהודים, קיבלנו תזכורת מצמררת שהאנטישמיות לא עברה מן העולם ושיהודים עדיין נרדפים בשל יהדותם.

אנו רואים ומבינים שישראל היא הבית לכלל יהודי העולם. אני שולחת תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירים לפצועים ומצפה מממשלת גרמניה להילחם באנטשמיות מלחמת חורמה".