- רדיו קול חי - -

ערב ראש השנה תש"פ: ההיערכות ברחבי הארץ הושלמה

דוברות המשטרה:

היערכות משטרת ישראל לקראת חגי תשרי תש״פ. המטרה: לאפשר לאזרחי ישראל לחגוג ולבלות את החג בבטחה ולשמור על שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל.

בימים אלו משטרת ישראל משלימה את היערכותה לקראת פעילות בתקופת הימים הנוראים והחגים. התקופה מבחינת המשטרה מתחילה היום, ערב ראש השנה תש"פ ותסתיים מיד לאחר שמחת תורה. במהלך תקופה זו, אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים, יתפרסו במקומות הקדושים ובכבישים על מנת לתת מענה למאות אלפי המטיילים ולשמור על הסדר והביטחון, לפעול להכוונת התנועה בכבישים ולהזרמתה, ולמתן שירותי משטרה מיטביים לכל אזרח.

בערב חג ראש השנה שיחול היום, תורגש תנועה ערה במרכזי הקניות. לקראת כניסה החג צפויים עומסי תנועה בצירים ראשיים שונים ברחבי הארץ (הודעה על כך תופץ בנפרד). כוחות משטרה יתפרסו לאורך צירי התנועה על מנת להזרים את התנועה. מומלץ לציבור להקדים יציאה.

במהלך צום גדליה צפויים מתפללים רבים להגיע לירושלים ולכותל המערבי. משטרת ישראל תיערך בכוחות מתוגברים, בכדי לשמור על הסדר הציבורי והביטחון של המתפללים והמבקרים באזור.

במהלך יום הכיפורים משטרת ישראל תיערך למתן מענה בהיבטי ביטחון שוטף וטיפול באירועים חריגים בכל רחבי הארץ.

במהלך חג הסוכות, ימי חוה"מ ושמחת תורה, צפויים להתקיים אירועים רבים ברחבי הארץ, לרבות אירועי תפילה כגון ברכת כוהנים המסורתית בכותל המערבי וחגיגות שמחת תורה. כמו כן אלפי מטיילים ונופשים צפויים לפקוד את אתרי הטבע והפארקים. משטרת ישראל תיערך לשמירת סדר והביטחון ולהכוונת התנועה ומתן שירות כל העת למשתמשי הדרך.

במשטרה מציינים כי מטרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת בתקופה זו היא להבטיח כי כל אזרח בישראל יוכל לטייל ולחגוג בבטחה. משטרת ישראל ערוכה לתת את המענה הנדרש בכל מקום ברחבי ישראל מהאוויר באמצעות מסוקי היחידה האווירית, מהים באמצעות כוחות השיטור הימי ומהיבשה באמצעות כלל יחידות השיטור, לוחמים ומתנדבים, לרבות יחידות החילוץ ברחבי הארץ. אנו קוראים לציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה- מוקד 100, בכל אירוע חריג המצריך טיפול או התערבות משטרתית, בכל יום ובכל שעה. פניות אל מוקד החירום 100, מתאפשרות גם דרך האפליקציה הסלולארית המשטרתית – 100 חירום. כמו כן, ניתן לפנות כל העת גם למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל- מוקד 110, זאת בכדי לקבל מידע מגוון ולהתעדכן בהתאם.

המאבק בעבירות הרכוש:
במהלך תקופת החגים קיים פוטנציאל גבוה יותר מהרגיל לפריצות לבתים עקב היעדרות המשפחות שיצאו לחגוג את החגים מחוץ לביתם. משטרת ישראל פועלת כל העת במישור הגלוי והסמוי לשמירה על רכושם של אזרחי מדינת ישראל, מניעת פריצות וגניבות, והשבת רכוש שנגנב לבעליו. במהלך תקופת החגים תמשיך המשטרה למנוע, לסכל, לחקור ולפעול נגד כנופיות פורצים ועברייני הרכוש באשר הם. על אף מגמת הירידה העקבית בשנים האחרונות בתחום הפריצות ועבירות הרכוש, אנו ממליצים לכל מי שיוצא מביתו לתקופה ממושכת במהלך החג, לנקוט במספר פעולות מניעה:
מומלץ להשאיר אור דולק במספר חדרים בתוך הבית ולהשאיר תאורת גינה דולקת בשעות החשיכה.
לא להשאיר מפתחות במקומות "מוכרים" כגון: ארון חשמל, עציץ או מתחת לשטיח הכניסה לבית.
במקרה של נסיעה ממושכת- מומלץ לעדכן שכנים קרובים בדבר שהייתכם הארוכה מחוץ לבית על מנת שיפקחו עין, וכן להשאיר דרכי התקשרות במידת הצורך.
כדאי להסתייע בשכן קרוב שיאסוף מכתבים/עיתונים הנערמים בכניסת הבית ועלולים להעיד על היעדרותכם הממושכת.
אם בחרתם לשתף באופן פומבי ברשתות החברתיות בדבר החוויות והתמונות בנופש בזמן אמת, מומלץ להגדיר את יכולות הצפייה בשיתופים אלו רק לחברים, ובכל אופן להימנע מהכרזה פומבית אודות היעדרות ממושכת מהבית.

המאבק בתאונות הדרכים:
כבכל שנה, יפעלו שוטרי ומתנדבי תנועה באופן מוגבר לאורך כל תקופת החגים, ויעסקו הן בטיפול בעומסי התנועה והזרמת התנועה בצירים הראשיים, העירוניים והבינעירוניים, והן באכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה מסכנות חיים. משטרת ישראל תעדכן את הציבור מעת לעת בדבר עומסים ושיבושי תנועה באמצעות כלי התקשורת, ערוצי הניו מדיה של משטרת ישראל ומוקד 110.
להלן כללים והמלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך – בכדי שכולם יחזרו הביתה בשלום:
יש להישמע להנחיות השוטרים והמתנדבים הפרוסים לאורך צירי התנועה.
מומלץ להקדים את היציאה לקראת החג ולא להמתין "לרגע האחרון".
יש להימנע ככל שניתן מעצירה בשולי הדרך. במקרה חירום יש לעצור במפרצי בטיחות וחירום ובתחנות ריענון. בעת תקלה ברכב שאינה מאפשרת את המשך הנסיעה, יש להתקשר למוקד 100, מוקד החירום של משטרת ישראל, ולהמתין מעבר למעקה הביטחון עד להגעת ניידת משטרה.
על ההורים להקפיד על התקני ריסון ובטיחות לילדיהם ולהימנע מכל היסח דעת במהלך הנהיגה, בדגש על שימוש בטלפון נייד.
לקראת נסיעות ארוכות כדאי לתכנן מבעוד מועד עצירות התרעננות.
בעת נהיגה ברכב, יש להקפיד על תשומת לב יתרה לרוכבי הדו גלגלי.
יש לגלות משנה זהירות להולכי רגל בכלל ולילדים בפרט.
יש לנהוג במהירות המותרת, לשמור מרחק ולהתאים את הנסיעה למצב התנועה בכביש.

שמירת על חיי המטיילים:
המשטרה תפעל גם במהלך ימי החג ביחד עם כלל גופי החירום וההצלה לחילוץ נפגעים, איתור נעדרים והצלת חיי אדם.
לצד זאת, ובכדי למנוע מצבים אלו, להלן המלצות המשטרה לציבור המטיילים:
יש לתכנן את הטיול מראש, לבחון את המסלול ולהתאימו למטיילים.
חשוב לטייל במקומות מוסדרים, לא מבודדים ובקרבת מטיילים נוספים ככל שניתן.
מומלץ לעדכן קרוב בדבר צאתכם לטיול, וכן לטייל בקבוצות (זוג מטיילים לכל הפחות).
יש להצטייד במכשיר טלפון נייד וסוללה מוטענת במלואה ובמי שתייה המספיקים ליום הטיול. רצוי להצטייד גם במטען נייד (סוללת גיבוי).
אין לסטות מהמסלול המסומן ולא לנסות לקצר את הדרך בשום אופן. כמו כן יש ללון רק במקומות מוסדרים המאושרים לכך.
אם איבדתם את דרככם או שאחד המטיילים זקוק לעזרה, יש להזעיק את המשטרה ואת כוחות ההצלה מיד.
המשטרה שבה ומזכירה למתרחצים לגלות אחריות אישית להיכנס לים בחופים מוכרזים בלבד ובשעות פעילות המצילים.
אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות.
ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד (בדגש על ילדים קטנים) אלא בלוויית אדם נוסף.
לעוסקים בספורט ימי (גלשנים, מצנחים וכו') – במשך הפעילות יש להיות חגורים בחגורת הצלה.
למפליגים בים – יש להצטייד בטלפון נייד בכניסה ממושכת לים ובכל בעיה או סכנה יש לדווח בהקדם האפשרי למוקד 100 של המשטרה.

משטרת ישראל מבקשת מהציבור להישמע להוראות השוטרים הפרוסים בשטח. אנו מאחלים לכל בית ישראל חג שמח ושנה טובה ובטוחה.