200 סופרים השתתפו ביום המזוזה הארצי

    קלמן טלר No Comments on 200 סופרים השתתפו ביום המזוזה הארצי

    מזוזות פסולות וכתב שאינו ברור: שבוע לפני יום הדין, מאות סופרי סת"ם בדקו את המזוזות בקיבוצים

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מ-200 סופרי סת"ם נפרסו במאות קיבוצים וישובים ברחבי הארץ במסגרת פרוייקט יום המזוזה הארצי, וחשפו את מצוות מזוזה לאלפי תושבים מצפון הארץ ועד לגבול מצרים.

    אמש נערך פרויקט 'יום המזוזה הארצי' של ארגון איילת השחר. במהלך יום הפעילות, גילו הסופרים מאות מזוזות פסולות, חלקן מתולעות, חלקן מקוטעות או עם תוספות מיותרות. באחד מן המקרים, גילה סופר הסת"ם כי המזוזה שהיתה בפתח ביתו של אחד מן התושבים שנים ארוכות נושאת בתוכה כתב שאינו קשור כלל לפרשת קריאת שמע. לצד בדיקת המזוזות, סיפקו הסופרים מזוזות כשרות ומהודרות והסבירו למתעניינים שהגיעו עם ילדיהם על מהות מצוות המזוזה, על תהליך הכתיבה ועל הסגולה לשמירה על דלתות ישראל.

    בהתאם למטרות הפרוייקט, קבעו המתנדבים של 'איילת השחר' מזוזות גם בבתים שעד עתה לא היתה להם אף מזוזה.

    לדברי יאיר אוחנה מנהל הפרוייקטים בארגון איילת השחר: "במהלך יום הפעילות המתנדבים שלנו פגשו יהודים רחוקים מעולם התורה והמצוות, ודווקא מצוות מזוזה מחברת אותם ומאפשרת להם להיפתח ליהדות ולקיום מצוות נוספות".

    ואכן, מאות המתנדבים שעברו שעות ארוכות בקיבוצים והמושבים החל משלומי שבגליל המערבי וקיבוצי רמת הגולן ועד לקיבוצים סופה וכרם שלום שבעוטף עזה, בואכה הגבול עם מצרים, עניינו את התשובים בפרוייקט חברותא של ארגון איילת השחר והוסיפו מאות חברותות חדשות שילמדו מידי שבוע עם אחד מפעילי 'איילת השחר'.

    הרב שלמה רענן מייסד איילת השחר מסכם את הפעילות ואומר ש"פעילות יום המזוזה הארצי, הוא רק הפתיח לפעילות החגים של ארגון איילת השחר בכל הקיבוצים והמושבים שמשתפים איתנו פעולה. עשרות המשפחות שהתחדשו לראשונה במזוזות, ומאות שקיבלו מזוזה כשרה, פתחו את הלב והפכו לחלק מהמשפחה העניפה של 'איילת השחר' שזוכים לחיי קהילה עם תפילות ופעילויות לחגים גם בקיבוצים ומושבים בהם לא קיים בית כנסת".



    0 תגובות