ריבלין זימן לפגישה את גנץ ונתניהו; רוב ממליצים לנתניהו

    איתי גדסי No Comments on ריבלין זימן לפגישה את גנץ ונתניהו; רוב ממליצים לנתניהו

    סבב ההתייעצויות בבית נשיא המדינה סביב השאלה מי המועמד שירכיב את הממשלה הבאה – הסתיים | 55 חברי כנסת המליצו על נתניהו ואילו 54 על גנץ | הערכות: נתניהו צפוי להרכיב את הממשלה

    אחדות שרבים ציפו לה | נתניהו וגנץ ובתווך נשיא המדינה ריבלין צילום: פלאש 90
    8:27
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on הפעילות בשיפא: "זו תהיה השגרה שלנו בשנה הקרובה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סבב ההתייעצויות בבית נשיא המדינה רובי ריבלין, סביב השאלה מי המועמד שירכיב את הממשלה הבאה, הסתיים. נציגי המפלגות הנבחרות עלו אל הנשיא אתמול והיום, ומסרו את המלצתם.

    נשיא המדינה רובי ריבלין זימן אליו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר "כחול לבן" בני גנץ לפגישה משולשת. הפגישה תתקיים הערב.

    'כחול לבן', 'הרשימה המשותפת' (ללא 'בל"ד'), 'העבודה-גשר' ו'המחנה הדמוקרטי' המליצו על יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ. 'הליכוד', 'ש"ס', 'יהדות התורה', ו'ימינה' המליצו ראש הממשלה בנימין נתניהו. סיעת "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן נמנעה מלהמליץ על אחד מהמועמדים.

    סך חברי הכנסת הממליצים על יו"ר 'הליכוד' וראש הממשלה בנימין נתניהו עומד על 55 ואילו 54 חברי כנסת המליצו על יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ. 'ישראל ביתנו' 'ובל"ד', נמנעו כאמור.

    נשיא המדינה רובי ריבלין צפוי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה שתתקיים ביניהם בימים הקרובים. עם זאת יצוין, כי לפי הערכות צפוי ריבלין לזמן אליו גם את יו"ר "כחול לבן", ח"כ בני גנץ לפגישה.

    בימים האחרונים התנהל קרב שקט בין המועמדים להרכבת הממשלה נתניהו וגנץ על קבלת המנדט מהנשיא, על פי ההערכות כל אחד מהמועמדים רצה להיות השני שיקבל לידיו את הרכבת הממשלה, משום שעל פי המצב בפולטי הנתון, הראשון צפוי להיכשל במשימה ויאלץ להחזיר את המנדט לנשיא.



    0 תגובות