- רדיו קול חי - -

בריאות משפחתית במודיעין עלית

עם פתיחת שנת הלימודים, קיים מרחב מודיעין עלית ב'מכבי' אירוע בריאות לתזונה ולמידה נכונה לילדים ולבני משפחותיהם. האירוע התקיים במרכז הרפואי של 'מכבי' בעיר, והוא נפתח לחברי כל קופות החולים וללא עלות. במסגרת הפעילויות, זכו המשתתפים לחוויית למידה מעשית ומעשירה, המעניקה ידע חיוני רב וחיוני לשמירה על בריאותם במהלך שנת הלימודים.

הפעילות התקיימה במתכונת של חלוקה לקבוצות, שעברו בין 'תחנות' בריאות שונות. בתחנה הראשונה, הכינו הילדים כריכים בריאים בהדרכת גב' עינס אלבר, דיאטנית ילדים 'מכבי', שהסבירה על חשיבות התזונה המבוקרת, ועל הערכים התזונתיים ברכיבי הכריך השונים. בתחנה השניה  הנחתה גב' נטע ויטמן, פיזיותרפיסטית ב'מכבי' אודות חשיבות קיום פעילות גופנית מתונה ומתאימה לגיל הילד,  כיצד לבחור ולהרכיב ילקוט המתאים בגודלו ומשקלו לנתוני הילד, כך שישמור על עמוד השדרה, והסבירה על אופן הישיבה הבריא והמומלץ על כסא הלימודים,

בתחנת 'בטיחות' הסבירה גב' יעל גלילי, אחות טיפת חלב, על כללי בטיחות שיש לשנן ולהקפיד עם הילדים במהלך שנת הלימודים: אופן חציית הכביש, שימוש בטוח במכשירי הכתיבה, וזהירות בשימוש עם מכשירי חשמל ביתיים. בתחנה האחרונה נהנו הילדים מאטרקציות חווייתיות המטמיעות את ערכי הבריאות בהתאמה לגילם הצעיר.

מנהל מרחב מודיעין עלית, מר אלון שוורין: "שמחתי לראות את עשרות הילדים וההורים שנטלו חלק בפעילות החשובה. הודות לשילוב המדויק בין מומחיות 'מכבי' בתחומי השונים, לבין קיום הפעילות בהתאמה תרבותית מלאה, הביאו ב"ה להצלחת האירוע ולהטמעת ערכי הבריאות באופן אפקטיבי ואיכותי. גם פעילות זו התקיימה כחלק מהשקפת עולמה של 'מכבי', השמה לה למטרה לקדם את בריאות חבריה ללא הרף, מתוך אמונה כי שירותי בריאות טובים, הם אלה המגיעים בשילוב מומחה בין מקצועיות לבין שירות רגיש, קשוב ומחובר לצרכי החברים".