- רדיו קול חי - -

חסר תקדים: הרשימה המשותפת תתמוך בבני גנץ לראשות הממשלה

תסריט הבלהות קורה: הרשימה המשותפת על שלל חברי הכנסת שלה, 13 במספר יתמכו ברמטכ"ל לשעבר ויו"ר 'כחול לבן' להרכיב את הממשלה. מחר (ראשון) צפויים להגיע חברי הרשימה לנשיא וימליצו בפניו על גנץ להרכבת הממשלה, כך מדווח חדשות 12. בנוסף גם יו"ר ישראל ביתנו צפוי על פי הערכות לתמוך בבני גנץ לראש הממשלה הבא.

יש לציין כי רק בבחירות 2015 במהלך עימות בערוץ 2 אמר אביגדור ליברמן לאיימן עודה: "אתה גיס חמישי", "נציג טרור בכנסת ישראל". בסוף השבוע התקשורת באיראן "חגגה" את הפלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שככל הנראה לטענתם, לא יצליח להרכיב ממשלה.

מדובר בתסריט הבלהות עבור הימין. אנשי הרשימה המשותפת הם לאומנים ערבים שחותרים תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ופועלים להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה. בהסכם מול כחול לבן דרשו ברשימה המשותפת, לבטל את חוק הלאום המגדיר את ישראל כמדינת העם היהודי ולחזור לקווי 67 שישאיר את ישראל ללא מרחב הגנה.

. [1]

חובה להזכיר את ההתבטאויות המזעזעות, של אנשי הרשימה. בעוד בכלי התקשורת מדברים על שילובם בממשלה וכביכול מדובר באזרחים תמימים ונורמטיבים המציאות רחוקה מכך, חלקם מהללים מחבלים ותומכי טרור מובהקים: יו"ר הרשימה איימן עודה סירב לגנות רצח של חיילים יהודיים ובתוכם גם של דביר שורק הי"ד. במהלך ריאיון בכאן.

ח"כ העידה תומא סולימאן הגנה על רוצח ההמונים בשאר אל אסאד ובמהלך תקיפה ישראלית בסוריה כנגד יעדים איראניים שבמהלכה הופל מטוס F16 של חיל האוויר, אמרה בריאיון לווינט: "ממשלת הימין שהזמינה את ההסלמה" וטענה גם: "אי אפשר להתעסק ולחדור לריבונות של מדינה אחרת ולצפות שכל העולם יישב וימחא כפיים".

ח"כ יהודי ברשימה דב חנין, תומך בפתרון שתי מדינות ואף החזרה של פליטים ממדינות ערב לתוך ישראל על מספר הפליטים אומר חנין, שני הצדדים יצטרכו להסכים.

ח"כ יוסף ג'בראין, ביולי 2019 היה אורח בכנס של הארגון האסלאמי "ידידי אל אקצה" בבריטניה, שעסק בין השאר בקידום החרם ובשיטות המאבק הבינלאומיות נגד מדינת ישראל. בהמשך פורסם באתר "מקור ראשון", כי מקור המימון לנסיעתו הוא אתר התקשורת "Middle East Monitor", כלי תקשורת פרו-פלסטיני המקושר לתנועת האחים המוסלמים וחמאס.

ח"כ אחמד טיבי הנאום שנשא ב-2012במהלך יום השהיד ברמאללה אמר: "אין ערך נעלה יותר מאשר השאהדה. השהיד הוא אשר פורץ את הדרך ומשרטט בדמו את הדרך לחירות ולשחרור… ברכות לאלפי השהידים במולדת ובניכר וברכות לשהידים שלנו ושלכם בקו הירוק. אלה שהכובש רצה שיכנו אותם מחבלים, בעוד שאנו אומרים כי אין דבר נעלה יותר מאלו שמתו למען המולדת".

ח"כ היהודי עופר כסיף, את שרת המשפטים דאז איילת שקד"חלאה נאו-נאצית. בתגובה הגישה שקד תלונה במשטרה, ואמרה ש"היום נחצה הקו העדין בין חופש הביטוי לחופש השיסוי, אשר מזהם את השיח הציבורי. כסיף סירב להתנצל. ב-5 באוקטובר 2016, במהלך ראיון עם פעילים פרו־פלסטינים, כינה כסיף את אביגדור ליברמן "צאצא של אדולף". ב-8 במרץ 2017 כינה את היהודים העולים להר הבית "סרטן עם גרורות שצריך לחסל ביד חזקה ובזרוע נטויה", וכינה את הפעילים של תנועת הימין אם תרצו "חלאות וזבלים".

ח"כ היבא יזבק כינתה בפוסט שפרסמה את רוצח הילדים המתועב סמיר קונטאר בתואר החשוב שהאיד, בנוסף בירכה את ראווי סולטאני עם שחרורו ממאסר, שריצה בגין עבירות ריגול אחרי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, והביעה געגוע לנשיא מצרים נאצר מגדולי האוייבים של ישראל.