מרן הראשל"צ דורש: "העמידו לדין את מחללי קברי הקדמונים"

    איתי גדסי No Comments on מרן הראשל"צ דורש: "העמידו לדין את מחללי קברי הקדמונים"

    לאחר הפרסום על חילול קברי הקדמונים, חוני המעגל ושמעון בן יעקב והכוונה להרוס את קברה של רחל אשת רבי עקיבא, פונה מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף לשרים לביטחון פנים והדתות לחקור את הפשעים שנעשו ולעצור את הריסת הקבר בטבריה

    קבר חוני המעגל צילום: פלאש90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הראשון לציון הרב הראשי לישראל בפניה דחופה אל השר לבטחון פנים והשר לשירותי דת בעניין חילול קברם של חוני המעגל ושמעון בן יעקב וכן כנגד ראש עיריית טבריה רון קובי המבקש לחלל את מתחם קברה של רחל אשת רבי עקיבא בטבריה:

    מרן הראש"ל מביא לתשומת ליבם של השרים כי קברי הקדמונים מחולל באופן מחפיר: "בימים האחרונים פורסם כי מקומות קדושים המוחזקים לציון מקום קבורתם ההיסטורי של גדולי קדמונינו, חוני המעגל ושמעון בן יעקב ועוד, הקיימים כבר אלפי שנים, מחוללים בצורה מחפירה, כאשר פורעים אלמונים חפרו את הקברים וחיללו אותם, וניכר הדבר כי מדובר במגמה נפשעת של גורמים עלומים, שאינם מתכוונים לחדול ממעשיהם".

    הרב מבקש לחקור את הפשע עד לגילוי הפורעים, "באתי בבקשה דחופה ובהולה אליכם, כי תפעלו באופן מיידי לחקור את העניין עד תומו, להעמיד את האחראים לדין, וכן להעמיד לאלתר שמירה ופיקוח מכאן ולהבא, כך שלא יתאפשר יותר חילול של קברי קדמונינו, שמלבד קדושתם הם נכסים היסטוריים של העם היהודי כולו".

    מרן מתייחס לניסיון להרוס את קברה של אשת רבי עקיבא: "כמו כן לבושתנו, אני נאלץ לפנות ולבקש את התערבותכם גם בענין מתחם קברה של קבר רחל, אשת רבי עקיבא, הטמונה בעיה״ק טבריה ת"ו, אשר הוצא לו צו הריסה תמוה, על ידי ראש העיר טבריה, ונודע לי כי הוא מבקש את עזרת המשטרה בביצוע צו ההריסה שהוצא על ידו למתחם הקבר".

    לסיום כותב הרב: "אבקש כי תעשו כל שביכולתכם למנוע מראש העיר טבריה להוציא אל הפועל את זממו ח״ו. לא יעלה על הדעת, כי מקומות קדושים אלה יוותרו ללא כל פיקוח, ובפועל ניתנת הרשות למשחית להשחית ואין מי שיעצור בעדו".

    מכתבו של מרן הראש"ל:

    WhatsApp Image 2019-09-16 at 20.42.27



    0 תגובות