הר המנוחות: מכרו קברים שלא כחוק, בתגובה המצבות נהרסו

    איתי גדסי 1 Comment on הר המנוחות: מכרו קברים שלא כחוק, בתגובה המצבות נהרסו

    במשרד לשירותי דת מסבירים את הליך הריסת המצבות שלא היו בהם כלל נפטרים, בגלל בנייה בלתי חוקית ומכירה בלתי חוקית של מצבות על ההר

    צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה בהר: בשעות האחרונות הופצו מספר סרטוני וידיאו מהר המנוחות בירושלים בהם דווח על 'הריסת חלקות קברים' בהר. במשרד הדתות הזדרזו להבהיר כי לא מדובר בהריסת קברים אלה מדובר בהכנות לתאים שהוכנו לצורך קבורה. ולא נקבר שם אדם.

    הרקע להריסת מתחם הקברים אומרים במשרד הדתות, מדובר בחלקת קבורה השייכת לחברת אוויסון בניהולה של הגב' אווה צרפתי שמכרה קברים שלא בהתאם לחוק.

    עוד הסבירו כי הקברים נבנו בגלל ניסיון לעבור על החוק, "המצבות נבנו בחלקות שנמכרו לאנשים שבקשו להבטיח את מנוחתם לאחר 120 שנה. החברה בנתה את המצבות בכדי למנוע פינוי עתידי".

    בית המשפט פסק קנס חסר תקדים בסך 5.5 מיליון ש"ח כנגד חברת אוויסון וכנגד הגב צרפתי. חברת אוויסון הקימה בהר המנוחות קברים ללא אישורים ובחרה להתעלם מהחוק ומהחלטות בית המשפט.

    במשרד הדתות פונים לציבור ומבקשים, אנו קוראים לציבור שלא לרכוש חלקת קבר דרך חברת שלא מחזיקות ברישיון קבורה בתוקף מהמשרד לשירותי דת. ובכללם חברת אוויסון שבניהולה של הגב' צרפתי. וכל הרוכש חלקת קבר מחברות אלו שם כספו על קרן הצבי. שוב מדגישים כי לא נהרסו קברים שבהם ישנם נפטרים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אים זה ערבים זה טוב אים זה חרדים זה זילזול