- רדיו קול חי - -

השר סמוטריץ' לשגריר בריטניה: "רוב הציבור מתנגד לפתרון שתי מדינות"

פגישת היכרות נערכה היום (חמישי) בין שר התחבורה סמוטריץ' ושגריר בריטניה הנכנס ניל וויגאן. בפגישה נדונו סוגיות מדיניות ופוליטיות בישראל ובבריטניה וכן חיזוק היחסים הדיפלוטיים בין בריטניה לישראל.

בין היתר השר הציף בפני השגריר סוגיות מגוונות השנויות במחלוקת ביניהם, ובהם המימון המסיבי של ממשלת בריטניה לעמותות פוליטיות בישראל במטרה לשנות את מדיניות הממשלה.

כמו כן, הביע השר מחאה ואכזבה מההתערבות הבוטה של שגרירות בריטניה בבנייה הבלתי חוקית הערבית בשטחי C, ובפרט ובחאן אל אחמר, תוך התעלמות מפסקי הדין של בית המשפט הישראלי ובניגוד לנהוג בין מדינות ידידותיות בהן היחסים מתנהלים בצינורות הדיפלומטיים ולא במימון זר של עמותות פוליטיות.

השגריר חזר על מחויבות מדינתו לחזון שתי מדינות לשני עמים והשר ציין בתגובה שיש רוב עצום בחברה הישראלית המתנגד בתוקף להקמה של מדינת טרור ערבית בין הים לירדן, ולכן זה מהלך חסר סיכוי, וכי הוא מציע לממשלת בריטניה לחשב מסלול מחדש ולא לחזור שוב ושוב על טעויות העבר.

השר סמוטריץ׳ הציג בפני השגריר את תכנית ההכרעה שלו ואת חזונו להחלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון וקידום חשיבה מחודשת לפתרון הסכסוך הערבי ישראלי.

הפגישה התקיימה באווירה טובה וידידותית, למרות שנאמרו בה דברים ברורים, ועסקה גם במשבר הברקזיט ובהשלכותיו על הסחר הבינלאומי.

השניים ברכו על קיום הפגישה וסיכמו שישמר ערוץ פתוח בין הלשכות להמשך דיון פתוח ופורה.