פרשנות חדשה ללחן הוותיק של יוסי גרין • האזינו

    דוד קליגר No Comments on פרשנות חדשה ללחן הוותיק של יוסי גרין • האזינו

    איתן קלינמן מחדש את השיר 'אמת' של יוסי גרין אותו מבצע במקור אברהם פריד ונותן לו פרשנות משלו, על העיבוד הופקד עידו גונן • האזינו

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הזמר והיוצר איתן קלינמן, משחרר סינגל נוסף מתוך אלבומו השלישי, פרשנות חדשה ללחן האלמותי של יוסי גרין. הסינגל החדש מתכתב עם הימים הנוראים בהשראת הפיוט מתפילת יום הכיפורים "ונתנה תוקף".

    גם בסינגל החדש, נותר קלינמן נאמן לסגנונו המוזיקלי הייחודי, כזה הנוגע בעדינות בנימי הנפש. הפעם בחר לטפל במילים העוצמתיות של הפיוט "ונתנה תוקף" ובסיפור המצמרר העומד מאחוריהן.

    אצל קלינמן החיבור למילים של הפיוט התחיל כבר מבית אבא, בו אימצו כולם את גרסתו בלחנו של המלחין יוסי גרין ובביצועו של אברהם פריד. קלינמן אף זכה לגשת לפני התיבה כשליח ציבור לאורך השנים בתפילות הימים הנוראים ולהגיש לקהל את הלחן של גרין במעמד המצמרר של הפיוט בתפילת העמידה.

    כאמור, בביצוע החדש, מעניק קלינמן פרשנות משלו לשיר שמבטא חיבור פנימי ללחן ולמילים. המילים והמנגינה המוכרים, זוכים לעיבוד ייחודי שכתב המעבד והמפיק המוזיקלי עידו גונן.

    את "אמת", מקדיש איתן קלינמן לאימו ציפורה שתחי', שגם היא מחוברת לפיוט ושממנה זכה להשראה בעשייה המוזיקלית.

    מי שנחשף לאלבומיו הקודמים של איתן קלינמן כבר מכיר את הגישה האישית שלו ליצירה, גם בשירים השקטים החודרים ללב וגם בשירים השמחים והקצביים יותר המוגשים פעמים רבות עם קורטוב של קריצה. המילים, העיבודים וכמובן הביצוע מבטאים את היותו אומן הדבק בסגנון מוזיקלי ייחודי שאינו מושפע מטרנדים חולפים או לחנים מקובלים ומתווה דרך עצמאית שרבים יכולים למצוא בה חיבורים.

    קרדיטים:
    מילים – מתוך תפילת הימים הנוראים "ונתנה תוקף"
    לחן – יוסי גרין
    ביצוע במקור: אברהם פריד.
    עיבוד והפקה מוזיקלית – עידו גונן.
    גרפיקה וקליפ מילים – MATISHRIKI



    0 תגובות