לאחר פטירת הסבא: הנכד מגיע להאיר את האור היהודי במולדובה

    שלמה ריזל No Comments on לאחר פטירת הסבא: הנכד מגיע להאיר את האור היהודי במולדובה

    חמש שנים לפטירת רבה הראשי של מולדובה – משפחת נכדו מצטרפת לפעילות במדינה

    הגאון רבי זלמן אבלסקי זצ"ל, רבה של מולדובה
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תקופה קצרה לאחר שיהודי מולדובה ציינו 5 שנים לפטירת הרב הראשי של המדינה – הגאון החסיד רבי זלמן אבלסקי, שנשא בעול הרבנות מאז נפילת מסך הברזל ועד לפטירתו, משפחת נכדו – הרב שמואל וחיה זלמנוב נענו לאתגר והצטרפו השבוע לפעילות הנרחבת עם יהודי מולדובה הנמצאת לאחרונה בתנופה משמעותית.

    בכך יעלה מספר משפחות שלוחי חב"ד הפועלים במדינה ל-4: השליח הראשי ורבה של המדינה הרב יוסף יצחק אבלסקי – בנו וממשיך דרכו של אביו זצ"ל, הרב מנדי אקסלרוד והרב מנדי גוצל וכעת כאמור נקרא לדגל הרב שמואל זלמנוב אשר תרם רבות לחיי הקהילה בשנים עברו.

    בעוד הרבנים אקסלרוד וגוצל מתמקדים בערי השדה בנדר טירספול דובסרי ובלץ, הרב זלמנוב יקים בקישיניב הבירה כולל ערב ויפעל עם ישראלים ועם סטודנטים. כ-300 סטודנטים ישראלים לומדים בקישינב באופן קבוע לצד עשרות משפחות ישראליות שעובדות בעיר. לצדם מגיעים למדינה עוד אלפי תיירים ישראלים בשנה.

    WhatsApp Image 2019-09-09 at 21.08.28

    בנו וממשיך דרכו של הרב אבלסקי, הגאון החסיד הרב יוסף יצחק אבלסקי שליט"א אשר דואג במסירות רבה למלא את החלל הגדול, אומר כי הפעילות בשנים האחרונות התרחבה אף לחבל טרנסניסטריה הבדלני הפרו-רוסי "אנו עושים מאמץ להגיע לכל יהודי באשר הוא, גם אם הוא מתגורר באזור לא בטוח בלשון המעטה" אומר הרב אבלסקי.

    מרכז הפעילות הינו בית הכנסת המרכזי חב"ד (גלייזר שול) בקישינב, החוגג בימים אלו 130 שנה להיווסדו ואשר היה פעיל תמיד כולל בתקופת הקומוניסטים.

    במלאת 5 שנים להסתלקותו של הרב אבלסקי זצ"ל נערך בקישיניב אירוע רב משתתפים בו השתתפו מאות יהודים מכל רחבי המדינה. הכנר המפורסם הרב מרדכי ברודצקי הרעיד את הלבבות עם ניגונים מרגשים והסברים אודותם.

    כמו כן העלו הנואמים על נס את "תחיית המתים" הרוחנית והפרחת השממה במולדובה, בשליחותו הישירה של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש, וציינו כי הרב אבלסקי היה הרב הראשון שנשלח ע"י הרבי למדינות ברית המועצות לשעבר, בשנת תש"נ (1990).



    0 תגובות