פה אחד: חוק המצלמות אושר; נתניהו: "טיעונים מופרכים"

    איתי גדסי No Comments on פה אחד: חוק המצלמות אושר; נתניהו: "טיעונים מופרכים"

    למרות ההתנגדות המשפטים הגורפת וניסיון היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט למנוע את התמיכה בחוק המצלמות, הממשלה אישרה, פה אחד, את חוק המצלמות | נתניהו: "מי שמתנגדים לשקיפות ולמניעת זיופים בבחירות, מציגים את עצמם כ'דמוקרטים'"

    נתניהו צילום: מרק ישראל סלם, פול

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק המצלמות בקלפיות עבר פה אחד בממשלה. מטרת החוק, על פי התזכיר שהופץ לשרים, להסדיר את האופן בו ניתן יהיה לבצע תיעוד חזותי וקולי בקלפיות במהלך שעות ההצבעה ולהסמיך את בעלי התפקידים הרשאים לעשותו, הכול כדי למנוע או למצער לצמצם את תופעת הזיופים בקלפיות.

    עוד נכתב בתזכיר: "הבחירות לכנסת העשרים ואחת ותוצאותיהן הוכיחו פעם נוספת את החשיבות העליונה של הבטחת טוהר הבחירות לצורך הגברת אמון הציבור בתוצאות הבחירות ובפעילות ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת (להלן – ועדת הבחירות המרכזית) ולשם הבטחת ייצוג הולם לבוחרים. לאור החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בה"ש 7/22, אשר ניתנה ביום כ"ה באב התשע"ט 26 באוגוסט 2019, ואשר קבעה כי בהיעדר הסמכה מפורשת בחוק לא ניתן להתיר תיעוד חזותי ו/או קולי בקלפיות במהלך שעות ההצבעה, נוצר צורך להסדיר סוגיה זו בהקדם ועוד קודם הבחירות לכנסת העשרים ושתיים".

    "לפיכך מוצע לאזן בין האינטרסים והזכויות השונים הנוגעים בדבר, וביניהם: הבטחת טוהר הבחירות ומניעת אי-סדרים וזיופים, קידום ערך השוויון בבחירות הקבוע בחוק-יסוד: הכנסת, ומנגד הפגיעה האפשרית בזכות לפרטיות ובחשאיות ההצבעה, באופן המוצע בהצעה כך שיינתן מרחב שיקול דעת לחברי ועדות הקלפי לבצע תיעוד חזותי ו/או קולי בקלפי בה הם חברים אם סברו כי יש בכך כדי לקדם את טוהר הבחירות או להפחית את הסיכוי לביצוע עבירות לפי חוק זה, תוך שמירה מוחלטת על חשאיות ההצבעה".

    עיקרי החוק על פי התזכיר: "לפי החוק המוצע יוסף לחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969 (להלן – החוק) סעיף 73ב אשר יאפשר לכל חבר ועדת קלפי, משקיף, מזכיר או נציג ועדת הבחירות המרכזית לתעד חזותית או קולית את כל מה שהוא מוסמך לפקח עליו בכדי להגשים את מטרת תפקידו".

    ראש הממשלה נתניהו אמר בחלק הסגור של ישיבת הממשלה: "אני מבין למה לפיד, גנץ וליברמן מסכימים עם הרשימה המשותפת נגד פיקוח במצלמות על הקלפיות, כדי לאפשר זיופים וגניבת בחירות. אני לא מבין למה הגורמים המשפטיים מעלים טיעונים טכניים מופרכים במקום להתייצב בעד שמירה על טוהר הבחירות, במקום לעשות את תפקידם".

    ‏היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט אמר בישיבת הממשלה: "יו"ר ועדת הבחירות אומר שזה יגרום לאי סדרים ביום הבחירות – אז אני נגד החוק. אני בעד מצלמות אבל צריך לדעת איך לעשות את זה".

    מוקדם יותר כתב נתניהו ברשת: "‏עולם הפוך. אני, שמבקש לשמור על טוהר הבחירות ולמנוע זיופים, מכונה על ידי לפיד וגנץ כ"רודן". ומנגד מי שמתנגדים לשקיפות ולמניעת זיופים בבחירות, מציגים את עצמם כ"דמוקרטים" בדיחה".

    כעת כל שנותר לחוק הוא לעבור למליאת הכנסת שתתכנס מחר (שני) לישיבה מיוחדת.



    0 תגובות