10 אוטובוסים חשמליים של אגד מופעלים בירושלים

    עפר גדנקן 1 Comment on 10 אוטובוסים חשמליים של אגד מופעלים בירושלים

    יו"ר אגד, אבי פרידמן: שמירה על הסביבה באמצעות תחבורה נקייה הדבר השני בחשיבותו אחרי הביטחון@ הרכישה במימון המשרד להגנת הסביבה @ נוסעי קו 15 בבירה יהיו הראשונים ליהנות מאוטובוסים ירוקים ושקטים

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרה אוטובוסים חשמליים חדשים הצטרפו השבוע לצי האוטובוסים של אגד הפועל ברחבי ירושלים. המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה, עיריית ירושלים, אגד וצוות תכנית אב לתחבורה השיקו השבוע את עשרת האוטובוסים החשמליים הראשונים, שיפעלו בירושלים. האוטובוסים הראשונים ישרתו את הנוסעים בקו 15 מתחנה מרכזית ירושלים ומסתיים בשכונת תלפיות. הפרויקט מתוקצב על ידי המשרד להגנת הסביבה בהיקף של 4 מיליון שקל, במסגרת החלטת ממשלה ייעודית שיזם המשרד.

    אגדהאוטובוסים החשמליים, שיתחילו לנסוע ברחבי העיר, הם חלק ממהלך מקיף של משרדי התחבורה והגנת הסביבה, שמטרתו מעבר לאוטובוסים ירוקים יותר, המצמצמים את הזיהום והרעש הסביבתיים ומשפרים את השירות לנוסע. עשרת האוטובוסים הראשונים שמגיעים לירושלים הם הסנונית הראשונה בבירה במסגרת מעבר של קווים נוספים לאוטובוסים חשמליים.

    אבי פרידמן, יו"ר אגד, התייחס בדבריו לשמירה על איכות הסביבה והצהיר כי שמירה על הסביבה באמצעות תחבורה נקייה, זה הדבר השני בחשיבותו אחרי הביטחון. "זהו אחד האתגרים הגדולים והמשמעותיים ביותר שעומדים בפני האנושות כולה.  חברת אגד מהווה כיום את ראש החץ בכל הנוגע להכנסתה ולהטמעתה של הטכנולוגיה הייחודית הזו. עם השקת הפרויקט בירושלים אגד מפעילה 35 אוטובוסים חשמליים בישראל, זאת במקביל למאות האוטובוסים המופעלים על ידינו בהנעה מופחתת זיהומים בפולין והולנד.  הכנסתם לשירות של האוטובוסים החשמליים היא צעד משמעותי  הלוקח את אגד אל תוך העידן החדש של שימוש בתחליפי אנרגיה".

    יו"ר אגד אמר עוד כי "הפסוק שמתאים יותר מכל הוא 'עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים'. אגד מאז ימי בראשית שלה לוקחת חלק מרכזי בחיבור של ירושלים לעיר אחת. עיר שחוברה לה יחדיו. האוטובוסים שלנו עלו במסירות נפש תחת השלטון הבריטי לירושלים ואני גאה להיות בנו של מי שפרץ את הדרך לירושלים. אני גאה להיות בנו ולהוביל למען הנוסעים והאוכלוסייה כולה את מהפכת האוטובוסים החשמליים". יו"ר אגד הודה ושיבח את השר להגנת הסביבה זאב אלקין ואת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ ועובדי משרדיהם שקידמו את הפרוייקט והביאו להשלמתו.

    משה ליאון ראש עיריית ירושלים ציין את התרומה של אגד עבור תושבי ירושלים והודה לחברה על פעילותה. "האוטובוסים החדשים יזרימו אוויר צלול יותר לרחובות העיר שהופכים למתויירים יותר ויותר. אני רוצה לומר תודה לאגד על השירות הנפלא שלכם למען תושבי ירושלים. השנה הבאה היא שנת תש"פ – תהא שנת פיתוח. אין ספק שלאגד יש חלק מרכזי בזה. האוטובוסים החשמליים מהווים עוד נדבך משמעותי ביצירת העדפה לתחבורה ציבורית, והפעם התרומה היא לכולם – לנוסעים, למשתמשי הדרך ולסביבה".

    נ. אבירם, מנהלת אגף בכיר תחבורה ציבורית, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית: "שילוב אוטובוסים חשמליים אינו דבר של מה בכך, הנהגים עברו הכשרה מיוחדת והם יהיו היחידים שיוכלו לנהוג באוטובוסים החשמליים. הוקם חניון ייעודי לאוטובוסים חשמליים, חניון 4/9, הכולל עמדות טעינה. תרומתם של האוטובוסים החשמליים למערך התחבורה בעיר, לנוסעים ולסביבה הופך את ההשקעה למשתלמת במיוחד.  השקת החניון והאוטובוסים הינה חלק מהליך להפיכת התחבורה העירונית מונעת בחשמל".

    זהר זולר – מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה אמר: "ירושלים נמצאת היום בשיאו של מהלך משנה מציאות בסופו ירושלים, תושביה ומבקריה ייהנו מסביבה בריאה ונקייה יותר ומתחבורה ציבורית יעילה, אמינה ובטוחה.  שילובם של האוטובוסים החשמליים במערך התחבורה הציבורית בעיר  בה מתפתחת רשת קווי רכבת קלה, מהווה בשורה של ממש ואני מקווה כי עשרת החלוצים יביאו בעקבותיהם אוטובוסים חשמליים רבים".

    אוטובוסים חשמליים נחשבים בשנים האחרונות לאלטרנטיבה מועדפת בתחום התחבורה הציבורית בעולם. האוטובוסים מספקים מענה למספר אתגרים משמעותיים בתחום: הם חוסכים בשימוש בדלק, הם אינם מזהמים והם שקטים. הפיתוחים הטכנולוגיים מאפשרים לאוטובוסים החשמליים לבצע נסיעות ארוכות יותר בין טעינה לטעינה וסביר להניח כי בשנים הקרובות נראה אותם גם בקווים הבין עירוניים. היתרונות המהותיים של האוטובוסים החשמליים אינם מתמצים רק בשימוש באנרגיה ירוקה ובשמירה על רמת השירות לנוסעים. האוטובוסים החשמליים מספקים מענה לשתי סוגיות משמעותיות בתחום איכות הסביבה, בכל הנוגע לאוטובוסים עירוניים: האוטובוסים החשמליים אינם פולטים זיהום אוויר במישרין כלל, וגורמים לפחות ממחצית פליטות גזי החממה לעומת אוטובוסי דיזל.

    האוטובוסים החשמליים שהצטרפו לצי אגד בירושלים הם מדגם K9C-13a של חברת הענק הבינלאומית – BYD, שעבורם הוקם חניון ייעודי עם עמדות טעינה בחניון אגד 4/9 בסמוך למחלף רמות בעיר. האוטובוסים ישרתו את נוסעי קו 15 בעיר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כמובן לא בשכונות חרדיות, אנחנו האחרונים בשרשרת המזון