לאחר הדחייה התמוהה של היועמ"ש; הליכוד: "חוק המצלמות יעלה"

    איתי גדסי No Comments on לאחר הדחייה התמוהה של היועמ"ש; הליכוד: "חוק המצלמות יעלה"
    קלפי. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סאגת השקיפות הדמוקרטית: יו"ר וועדת הבחירות השופט חנן מלצר והיועמ"ש ממשיכים בהתנגדותם התמוהה לא לאשר הצבת מצלמות בקלפי, דבר שיסייע לבדוק את תקינות ההליך הדמוקרטי החשוב ביותר. על פי בקשת חלק מהמפלגות בעיקר מהימין, דרשו להציב מצלמות רק באזור ישיבת חברי הקלפי וארגז ההצבעה ולא מאחורי הפרגוד. בליכוד ניסו להכין חוק זריז שיאושר עוד לפני הבחירות אך היועמ"ש פסל את האפשרות.

    יש לציין שרק אתמול נחשף, כי אילולי היו נתפסים הזיופים בקלפיות בזמן. מסתבר שבל"ד לא היו נכנסים לכנסת והליכוד היה יכול להקים ממשלה. מדובר בלא פחות מגניבת בחירות.

    מהליכוד נמסר: "קיבלנו בתדהמה את עמדת היועמ״ש נגד הצעת החוק לאפשר הצבת מצלמות באולם הקלפיות באופן שימנע בוודאות את גניבת הבחירות על ידי זיוף קולות".

    עוד נמסר: "הגורמים המשפטיים, שמחובתם היה לפעול בכל דרך נגד הזיוף הוודאי של קולות, נוהגים בדיוק הפוך מסיבות לא ברורות. מה גם שהצעת החוק להצבת מצלמות מבהירה שלא מדובר בשום תיעוד של ההצבעה מאחורי הפרגוד ושחשאיות הבחירות תישמר בקפדנות".

    בליכוד תקפו את עמדת היועמ"ש: "עמדת היועמ״ש מדאיגה במיוחד לאור העובדה שהשופט מלצר קבע שתופעת הזיופים מסוכנת ושיש להילחם בה, ואף העביר קלפיות מהבחירות האחרונות לבדיקת המשטרה".

    בליכוד החליטו לא לוותר ואמר, "לאחר קבלת חוות הדעת של היועמ"ש, שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע שהוא ימשיך בהליך החקיקה ויביא את ההצעה לממשלה".



    0 תגובות