- רדיו קול חי - -

לא יאומן: שבועיים אחרי שנפצע קשה בפיגוע דביר מסיים קורס חובשים

הערב (שלישי) התקיים בתחנת מד"א בלוד טקס סיום קורס החובשים של מד"א לבני ישיבות ההסדר מרחבי הארץ. ההפתעה של הערב הייתה, הפצוע הקשה של משפחת שנרב, דביר שנרב בן ה-19 שנפצע באורח קשה מרסיס מטען החבלה, סיים את קורס החובשים. אחותו רנה הי"ד נהרגה בפיגוע במקום ואביו הרב איתן שנרב נפצע באורח בינוני.

אתמול שוחרר דביר מביה"ח, כשמצבו טוב, והיום סיים בהצלחה את קורס חובשי רפואת חירום של מגן דוד אדום. דביר שנרב מסיים בהצלחה את הקורס, פחות משבועיים אחרי הפיגוע הנורא.

המדריך הראשי של הקורס, חובש בכיר במד"א שלמה פרל, הוא קרוב משפחתם של רנה ז"ל, הרב איתן ודביר שנרב. שלמה הוא גם הראשון שהגיע להעניק להם טיפול רפואי בזירת הפיגוע הקשה בבנימין לפני כשבועיים. הערב, סיים שלמה בהתרגשות את הקורס בהדרכתו, יחד עם כל החניכים, ביניהם גם קרוב משפחתו, דביר.

דביר שנרב דיבר בטקס: "השבוע למדתי שלהציל חיים, זה לא רק להציל את כל מה שהמטופל שלי היה, אלא גם להציל את כל מה שהוא עוד יהיה. אני מציל את כל החיים שהוא עומד לחיות. את הילדים והנכדים שיהיו לו בעזרת ה', את המעשים הטובים שהוא יעשה. עולם שלם. כל זה בידיים שלנו. את כל זה אנחנו מצילים".

עוד אמר דביר, "זה כבוד גדול, זו אחריות גדולה, והיום אני מבין שזאת גם זכות ענקית. זכות להציל חיים. אני רוצה לומר מכאן תודה לכל אנשי הרפואה שהצילו את החיים שלי. כולכם נתתם לי מתנה. מתנת חיים. אני מבטיח להשתמש בה הכי טוב שאני יכול. מד"א החליטו להקדיש את הקורס הזה לעילוי נשמת רנה. גם רנה הצילה חיים בדרך משלה. הצילה נפשות – בחינוך, בחסד, בהתנדבות".

photo_2019-09-03_22-03-03

*הרב איתן שנרב אמר: "התנדבתי במד"א בעצמי במשך שנים, ותמיד חשבתי מה גורם לאדם לרצות כל כך להתנדב במד"א. אני חושב שזה קשור לקדוש ברוך הוא, כי הוא ברא את העולם ברצון להיטיב עם אחרים. הרי למה אנחנו קיימים בכלל בעולם? כי הקדוש ברוך הוא רצה להיטיב, ולכן ברא אותנו. ולכן אנשים רוצים להתנדב, להתנדב במד"א, במכבי האש ובמשמר האזרחי".