לדיראון עולם: בג"ץ פסל את גופשטיין ומרזל והכשיר את הרשימה הערבית

    איתי גדסי 4 Comment on לדיראון עולם: בג"ץ פסל את גופשטיין ומרזל והכשיר את הרשימה הערבית

    בדיון בבג"ץ בראשות הנשיאה אסתר חיות הוחלט ברוב דעות, כי בנצי גופשטיין וברוך מרזל לא יכולו להתמודד לכנסת ה-22. בנוסף בג"ץ דחה את העתירה לפסול את 'הרשימה המשותפת' בה יושבים תומכי טרור ושונאי ישראל | מרזל: "בג"ץ עם הרפורמים" | העבודה: "מברכים על ההחלטה"

    חברי עוצמה יהודית שנפסלו מלהתמודד צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיקטטורה בשיא כוחה: בדיון שהתנהל היום (ראשון) בבג"ץ הוחלט פה אחד, בפסק דינה של נשיא בית המשפט העליון אסתר חיות לקבל את הערעור בנוגע לאי-פסילת מועמדותו של גופשטיין ולקבוע כי הוא מנוע מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-22; לקבל ברוב דעות (כנגד דעתו החולקת של השופט סולברג) את הערעור בכל הנוגע לאי-פסילת מועמדותו של מרזל ולקבוע כי גם הוא מנוע מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-22.

    בג"ץ דחה בפה אחד את העתירה לפסול את עו"ד איתמר בן גביר מלהתמודד לכנסת ופסילת מלפגת עוצמה יהודית.

    פה לא תם פסטיבל האבסורד ובג"ץ באותה נשימה, החליט לדחות את העתירה לפסילת רשימת "הרשימה המשותפת" הערבית. ברשימה ישנם תומכי טרור מובהקים ושונאי ישראל שחותרים תחת קיומה של מדינת ישראל כבר עשרות שנים, אך בעיני בג"ץ הם נחשבים לברי התמודדות יותר מיהודים שמוסרים עצמם לטובת עם ישראל על פי דרך התורה.

    במפלגת עוצמה יהודית מגיבים הערב לפסילתם של ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מריצה לכנסת. לדברי עו"ד איתמר בן גביר: "בשמאל מבינים שבלי עוצמה יהודית אין רוב לממשלה ימנית ולכן הם נאבקים לפגוע בה. זה לא יעזור להם, כי עם ישראל מבין היטב שהמאבק הוא עקרוני. החלטת בית המשפט תביא לעוצמה יהודית את המנדט החסר". בן גביר הוסיף כי: "הדרישה הראשונה של עוצמה יהודית תהיה לשנות את הרכב השופטים בבית המשפט העליון".

    יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין מסר בתגובה: "בג"צ שוב מוכיח שהוא סניף של מרצ. חברת הכנסת יזבק שכתבה על סמיר קונטאר שהוא לוחם ושהאיד ואמרה שהיא מתגעגעת לנאצר לא נפסלת. לשיטת שופטי העליון לקרוא לרצח חיילים זה בסדר אבל מלחמה בהתבוללות היא פסולה".

    ברוך מרזל מסר כי: "הארגונים הרפורמים ומפלגות השמאל התאחדו נגדנו מתוך הבנה שאנחנו נלחם למען מדינה יהודית ונקדם את ערכי התורה בכנסת. מבחינתם, פגיעה במפלגת עוצמה יהודית היא עוד דרך לפגוע ביהדות והתשובה לכל ארגוני השמאל וקרנות הרפורמים תהיה בקלפי".

    במפלגת ימינה הגיבו לפסילת גופשטיין ומרזל: "שוב מסתבר שהגנה על מיעוט, ערך השיוויון והזכות לבחור ולהבחר שמורים רק לחברי הכנסת הערבים שונאי ישראל ותומכי טרור. זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו וכמו בפסילת בן ארי, שופטי בג״ץ לא מפספסים הזדמנות להוכיח עד כמה הם מנותקים מהציבור. בקדנציה הבאה ימינה תמשיך לאזן את בג״ץ ותתקן את מערכת המשפט".

    ממפלגת העבודה נמסר: "בכל מערכת בחירות מנסים אנשי עצמה יהודית למסד את שנאתם התהומית כלפי חמישית מאזרחי המדינה ולבצר את הגזענות כנורמה במרחב הציבורי. לאמירות חשוכות כאלה יש משמעות רבה, בעיקר כאשר מי שעומדים מאחוריהן הם נבחרי ציבור. היום קבע העליון שמדובר בניצול עוין של חופש הביטוי".

    "אנו מברכים על החלטת ביהמ״ש העליון שפסק למען הרחקת מופע האימים הגזעני של מרזל וגופשטיין ממשכן הכנסת".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      כמה מגוחכים אפשר להיות?
      א. עיתונות אמורה להיות אובייקטיבית. לתת לקורא מידע ולא את הדעה שמצופה ממנו להחזיק בה. כך ש"לדראון עולם" ו"דיקטטורה בשיא כוחה" לא ממש עומדות בקריטריונים האלו.
      ב. זה על גבול הלא אתי לפרסם כותרת כל כך שגויה ומטעה. העליון לא "פסל את גופשטיין ומרזל והכשיר את הרשימה הערבית". הוא פסל את השניים האלה והכשיר את הרשימה הערבית *וגם* את עוצמה יהודית.

    2. 3

      למינים ולמלשינים אל תהי תקווה …וכל הזדים כרגע יאבדו…

    3. 2

      זה שיש אדם קיצוני זה לא פוסל ומה הקשר התבוללות וחוץ מזה לא חסר שמאלנים קיצונים

    4. 1

      למה אתם לא מאשרים תגובות. למי קראתם דיקטטורה