- רדיו קול חי - -

גזענות ב"כחול לבן": "הם השחורים אנחנו הלבנים"; דרעי תקף

התבטאות גזענית מבית "כחול לבן". חבר הכנסת רם בן ברק אמר לצחי דבוש, כי בעיניו, הקואליציה הנוכחית "שחורה". דבריו המלאים: "אתה רוצה לקרוא לזה ימין ושמאל? תקרא לזה ימין ושמאל. אתה רוצה לקרוא לזה שחור ולבן? תקרא לזה שחור ולבן. הם שחורים, אנחנו לבנים".

שר הפנים אריה דרעי: "הגזענות עדיין כאן, חיה ובועטת, לצערנו. ח"כ רם בן ברק תתבייש! לכנות אנשים שחורים, כי הם בוחרים להצביע למפלגה שאינה נראית לך? פעם בבונים, פעם מנשקי קמעות וכעת שחורים. ראשי כחול לבן, תתנערו מהאמירה הגזענית והחמורה של חבר רשימתכם".

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) הגיב לדבריו הגזעניים של רם בן ברק: "מסתבר ש'כחול לבן' היא מפלגת לבן לבן. עבורם – כל מי שאינו שמאל הוא שחור. אמירתו של רם בן ברק משקפת את עמדת מפלגתו וראויה לכל גינוי. כן! אנחנו המזרחים, שחורים גאים. מנשקי מזוזות ומשתטחי קברים. התגובה הטובה ביותר של עם ישראל לאמירות הגזעניות הללו, היא הם מאות אלפי פתקי ש"ס בקלפי".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר: "שוב הוכח כי מפלגת 'כחול לבן' מחכים לרגע ששר הפנים דרעי יוחלף, ובמקומו יוצב שר ללא רגישות, אשר יוריד לטימיון את כלל ההישגים האדירים בפריפריה. יידעו כל אזרח ואזרחית בפריפריה, שחור או לבן, כי בבחירות הקרובות חייבים להמשיך את המהפכה וצמצום הפערים. זה יתאפשר רק בממשלת ימין חברתית חזקה, בה ש"ס שותפה בכירה ודומיננטית".

בן ברק הגיב והבהיר את דבריו: "לדברים שאמרתי הייתה כוונה אחת ויחידה – הבחירה בין הליכוד לכחול לבן היא בחירה בין הנהגה חשוכה ומפלגת לבין מנהיגות ראויה ומאחדת שתשיב את האור והתקווה לאזרחי ישראל. כל פרשנות אחרת היא עיוות. הצייצנים שקופצים כעת מבקשים דבר אחד – להמשיך ולהפיץ שנאה בעם לטובת צרכים פוליטיים צרים".