ישראל סיכלה פיגוע אווירי איראני: מטוסי קרב פגעו בכוח קודס בסוריה

    קובי פינקלר No Comments on ישראל סיכלה פיגוע אווירי איראני: מטוסי קרב פגעו בכוח קודס בסוריה

    בימים האחרונים עקבו בחיל המודיעין אחר תנועות חשודות של כוח קודס האיראני בסוריה וגילו, כי האיראנים מתכננים פיגוע אווירי גדול באמצעות רחפנים חמושים בצפון הארץ. מטוסי קרב הפציצו הלילה את הבסיס האיראני עם פעיליו ועל הציוד הצבאי שהובא מאיראן. ראה"מ הגיע להתייעצות בקריה: "הבא להורגך השכם להורגו"

    מטוס קרב F35 של חיל האוויר צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשעה קלה, מטוסי קרב של חיל האוויר סיכלו פיגוע גדול וראשון מסוגו כנגד מטרות ישראליות של כוח קודס האיראני בסוריה. צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מספר יעדי טרור בכפר עקרבה דרום מזרח לדמשק בסוריה. על פי דיווחים סורים בתקיפה היו 8 הרוגים אך המספר עוד צפוי לעלות. ראש הממשלה והרמטכ"ל נמצאים בקריה להתייעצות ביטחונית.

    המודיעין של צה"ל עקב בימים האחרונים אחרי אנשי 'כוח קודס' האיראנים שעסקו בנוהל קרב מול ישראל, המשימה הייתה הכנת רחפנים חמושים שיפגעו במטרות ישראליות בצפון הארץ.

    מטוסי קרב של צה"ל סיכלו את המבצע האיראני מבעוד מועד ותקפו את הבסיס האיראני בעקרבה שבסוריה. במהלך התקיפה נפגעו מבנים ומחסני תחמושת של כוח קודש והמילציות השיעיות של איראן.

    ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס למבצע ואמר: "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות. אני חוזר ואומר: לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית. הקם להורגך השכם להורגו. הנחיתי להיערך לכל תרחיש. נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".

    ההפצצה בסוריה:

    צילום: פלאש 90

    פרשן ביומון איראני אשר מקורב מאוד לשלטון כתב על התקיפה, כי אין לישראל להתפלא אם בימים הקרובים ינסו שוב האיראנים לשגר כטבמי"ם לעבר ישראל.

    צה"ל ערוך ודרוך לכל התפתחות שתגיע מצפון. מספר סוללות כיפת ברזל נפרשו בצפון. בצה"ל ערוכים גם להגנה על יישובי הארץ אך לא פחות מכך גם בהתקפה. בפעם האחרונה שהאיראנים ניסו לשגר טיל לעבר ישראל מסוריה, זה נגמר במבצע "בית הקלפים" בהם הושמדו מעל 80 מטרות איראניות בשטח סוריה.

    מפקד פיקוד צפון עדכן את ראש המועצה קצרין וגולן על סיכול הפיגוע האווירי. כרגע אין הנחייה על פתיחת מקלטים. השגרה נמשכת לצד מתיחות גבוהה.

    בישראל רואים בחומרה את העלמת העין מצידו של אסאד, על ההתבססות האיראנית בסוריה וייצוא הטרור משטח סוריה. כבר הערב פורסם כי אסאד העביר מסר לרוסים כי הוא לא מרוצה מההתבססות האיראנית במדינתו.

    מדובר צה"ל נמסר: צה"ל נמצא במוכנות גבוהה להמשך הגנה ופעולה ככל שיידרשו נגד כוונות לפיגוע נגד מדינת ישראל ורואה באיראן ובמשטר הסורי אחראים ישירים לניסיון הפיגוע שסוכל.



    0 תגובות