הסכם כלכלי היסטורי בין ישראל לדרום קוריאה: מגוון מוצרים ללא מכסים

    איתי גדסי 1 Comment on הסכם כלכלי היסטורי בין ישראל לדרום קוריאה: מגוון מוצרים ללא מכסים

    ישראל ודרום קוריאה הכריזו על סיום המשא ומתן המשותף להסכם אזור סחר חופשי, במעמד שרת הסחר הדרום קוריאנית יו מיונג-הי ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן

    צילום: פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו"מ על הסכם אזור סחר חופשי עם קוריאה הדרומית – הכלכלה ה-11 בגודלה בעולם. ההסכם צפוי להעניק יתרון תחרותי ולהקל על פעילות היצואנים הישראלים בשוק הקוריאני ובכך לחזק את הייצוא הישראלי ולהגדיל את הצמיחה במשק. התועלת השנתית למשק תאפשר עמדת זינוק טובה יותר לייצוא הישראלי.

    עם כניסתו של ההסכם בין ישראל לקוריאה הדרומית לתוקף, עתידות לחול הפחתות מכסים הדדיות על מוצרים מיובאים ומיוצאים, לצד שיפור והקלת הסחר במגוון תחומים נוספים כגון, שירותים, השקעות, ותקינה. ההסכם בעל חשיבות רבה ליחסי המדינות והוא יקדם את הסחר הבילטראלי בין המדינות ואף לעודד סחר בתחומים חדשים.

    היקף סחר בין ישראל לקוריאה הדרומית בשנת 2018 הסתכם בכ-2.5 מיליארד דולרים, גידול של מעל ל-15% לעומת שנת 2017. בשנת 2018 עמד הייצוא הישראלי על רמתו הגבוהה ביותר מקום המדינה וחצה את רף 110 מיליארד הדולרים. הסכמי הסחר שנחתמו לאחרונה, לרבות עם קוריאה הדרומית בקרוב, יסייעו להמשכיות המגמה.

    שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "הסכם הסחר החופשי עם קוריאה הדרומית הוא הסכם היסטורי, שכן לראשונה נחתם הסכם עם מדינה ממזרח אסיה אשר נמנית בין המעצמות הכלכליות המובילות בעולם. הוא משקף בין היתר את מדיניות המשרד לסייע בגיוון הייצוא ובפתיחת שווקים חדשים לתעשייה הישראלית".

    עוד הוסיף השר: "קוריאה הדרומית היא שותפת סחר חשובה עבור מדינת ישראל. הסכמי סחר בינלאומיים ככלל, הינם בעלי חשיבות אסטרטגית לכלכלה הישראלית ומסייעים בהגדלת היקפי היצוא, בהוזלת חומרי גלם שמעלים את התחרותיות של היצואניות הישראליות וכן מהווים בשורה עבור הצרכנים הישראלים לאור כניסה של מגוון רחב של מוצרים ללא מכסים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ללא מוצרים שיוצרו מחוץ לגבולות 67 יו"ש ירושל ם וגולן וכדו