סוכנות הסיוע האמריקנית חתמה על הסכם שת"פ עם ישראל ברחבי העולם

    שלמה ריזל No Comments on סוכנות הסיוע האמריקנית חתמה על הסכם שת"פ עם ישראל ברחבי העולם
    9:16
    19.03.24
    איתי גדסי No Comments on מתגבשת קואליציה בבני ברק; ש"ס בדרך לאופוזיציה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ ישראל כ"ץ ור' סוכנות הסיוע האמריקאית USAID, מארק גרין, חתמו היום (רביעי) במשרד החוץ בירושלים על הסכם MOU לשת"פ גלובאלי בין מש"ב, הסוכנות לשת"פ בינ"ל במשרד החוץ, לבין USAID

    מדובר בעוד צעד בחיזוק הקשר החזק והבלתי מעורער בין המדינות. ההסכם הזה יביא לחיזוק והרחבת שיתוף הפעולה לתחומים נוספים ופעילות משותפת לסיוע למדיניות שלישיות.

    ההסכם שנחתם מציע פלטפורמה רחבה לשיתופי פעולה במדינות מתפתחות בעיקר באפריקה, אמריקה הלטינית והקאריביים, בתחומים בהם לישראל יתרון יחסי כגון, בטחון מזון וחקלאות, מים והשקיה, חינוך ומדע, סייבר וסיוע הומניטרי. הצדדים מיחסים חשיבות רבה להצגת והטמעת החדשנות הישראלית במיזמי פיתוח ולדגש על מעורבות הסקטור הפרטי בתהליכי הפיתוח.

    photo_2019-08-21_11-40-25

    ההסכם החדש מסמל את היחסים הצמודים בין ישראל לארה"ב, את ההכרה ביכולותיה של ישראל בתחומי הטכנולוגיה, החדשנות והפיתוח, וכן את רצון שתי המדינות להרחיב את השת"פ ביניהן בתחום הפיתוח והסיוע הבינ"ל.

    ההסכם מצטרף לסדרה ארוכה של הסכמים ושיתופי פעולה במסגרת היחסים המיוחדים בין המדינות. בהקשר זה, ביקורו של גרין, שכיהן בעבר כחבר קונגרס רפובליקני מטעם ויסקונסין וכן כשגריר ארה"ב בטנזניה הינו צעד חשוב לחיזוק הקשרים האמיצים בין הממשלים בתחומים אלו.

    נציין כי השת"פ בין מש"ב לבין USAID החל ב-1985 עם החתימה על הסכם לתכנית מחקרים משותפים עם חוקרים ממדינות מתפתחות. מאז ועד היום שתי הסוכנויות שיתפו פעולה במגוון רחב של פרויקטים.

    photo_2019-08-21_11-40-33

    בחודשים האחרונים מקדם שר החוץ כ״ץ רפורמה בסוכנות הסיוע הלאומית אשר תרחיב את פעילותה של ותחזק את מעמדה של ישראל ברחבי העולם על ידי קידום שיתוף הפעולה הבינלאומי בין מדינת ישראל לבין מדינות אחרות.

    השר כ״ץ הוסיף: "חתימת ההסכם מהווה נדבך נוסף במסגרת הרפורמה שמשרד החוץ בראשותי מתכוון ליישם בחודשים הקרובים לפיו פעילותה של מש"ב תורחב באופן משמעותי ותהווה זרוע ביצוע של מדינת ישראל בקידום פרוייקטים כלכליים, חקלאיים, טכנולוגיים ועוד -ברחבי העולם".

     



    0 תגובות