כתב אישום כנגד מחבל בן 17: השתתף בלינץ'

    בנצי לייזרוביץ No Comments on כתב אישום כנגד מחבל בן 17: השתתף בלינץ'

    הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד מחבל בן 17 שהשתתף בלינצ' שבוצע על יהודי בליל צום תשעה באב בירושלים

    בית משפט • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז ירושלים באמצעות עו"ד מרים בן גל, הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מחבל בן 17, בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא לפי חוק המאבק בטרור.

    על פי כתב האישום, בליל צום תשעה באב והמוסלמים ציינו להבדיל, את חג הקרבן, נסע המתלונן ברכבו ברחוב צלאח א-דין בירושלים, בקצב איטי בשל פקק תנועה ברחוב ונאלץ לעצור את רכבו פעמים רבות במהלך הנסיעה. הנאשם וצעירים רבים נוספים שזהותם אינה ידועה, אשר שהו ברחוב באותה עת הבחינו כי המתלונן יהודי, חובש כיפה והחליטו לכלות בו את זעמם, ובאלימות שלוחת רסן ומתוך כוונה להטיל במתלונן נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה, בעטו ברכב, יידו לעברו אבנים וחפצים נוספים אשר חלקם פגעו בראשו של המתלונן, לרבות בקבוקי זכוכית, פחיות שתיה, מוט ברזל, כוסות ועוד עד כי נופצו חלונות הרכב והמתלונן עמד בפני סכנת פגיעה מוחשית ומידית.

    כמו כן, הכו את המתלונן ובעטו בו, ריססו לעברו גז פלפל, והכל ממרחק של מספר סנטימטרים ועד מטרים בודדים. אחד האחרים אף ניסה למשוך את המתלונן מתוך הרכב בכוח. הנאשם, השתתף במעשים, תוך שיידה לעבר השמשה האחורית של הרכב אבן ולאחר מכן קופסת שימורים, אשר חדרו אל תוך הרכב וכן בעט ברכב והכל ממרחק של פחות ממטר. הנאשם והאחרים הפסיקו את מעשיהם והתרחקו מהרכב רק לאחר שהשוטר אפרים כהני, שנסע ברכבו הפרטי לפני רכבו של המתלונן, הבחין בנעשה, יצא מרכבו וירה באוויר 3 יריות באקדח אשר נשא עמו.

    כתוצאה ממעשיהם של הנאשם והאחרים נגרמו למתלונן שטפי דם בראשו וסימנים אדומים בצווארו. כמו-כן, נופצו חלונות הרכב והשמשה האחורית של הרכב, נגרמו סדקים רבים בשמשה הקדמית של הרכב, נשברו מראות הרכב והפנס האחורי ימני, וכן נגרמו סימני מעיכה בפח הרכב.

    עם הגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה למעצרו עד תום ההליכים. התיק נחקר על ידי תחנת שלם במשטרת מחוז ירושלים.



    0 תגובות