הכירו: הנגמ"ש שיחליף את הנגמ"ש

    קובי פינקלר 2 Comment on הכירו: הנגמ"ש שיחליף את הנגמ"ש

    הושלם מכרז ההגנה האקטיבית של מערכת הביטחון: מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) בחר במערכת ההגנה האקטיבית "חץ דורבן" של חברת 'אלביט מערכות יבשה ותעש' להגן על נגמ"שי האיתן החדשים ועל דחפורי ה-D9 של צה"ל

    נגמש איתן
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהל הרכש במשרד הביטחון, באמצעות יחידת המרכבה והנמר של הסגן לרכש יבשה ובשיתוף עם מנת"ק, הכריז היום (שלישי) על הזוכה במכרז ההגנה האקטיבית של מערכת הביטחון: מערכת "חץ דורבן", שפיתחה חברת 'אלביט מערכות' (לשעבר תעש מערכות). היקף המכרז נאמד במאות מיליוני ש"ח ובמסגרתו ירכוש משרד הביטחון מאות מערכות הגנה אקטיבית לאורך העשור הקרוב. המערכות יותקנו על גבי הנגמ"ש הגלגלי הראשון "האיתן", שפיתחה מנת"ק במשרד הביטחון ומתאימה גם לדחפורי ה- D9 של צה"ל.

    במכרז השתתפו מערכת מבוססת על "מעיל רוח" ומערכת "חץ דורבן". מנהל הרכש במשרד הביטחון החליט כי המכרז למערכת ההגנה האקטיבית יהיה טכנו-כלכלי, שבו ישוקללו המרכיבים הטכניים לצד הכספיים. יודגש כי הדרישות המבצעיות של צה"ל, שעמדו בבסיס המכרז עבור נגמ"ש האיתן (השייך למשפחת הרק"מ הקל) שונות מאלו הנמצאות היום בשימוש על גבי טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר. בשיקלול מכלול הפרמטרים הטכניים והכלכליים זכתה מערכת "חץ דורבן".

    סמנכ"ל וראש מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, אבי דדון: "התעשיות הביטחוניות הישראליות הן הטובות ביותר בעולם בפיתוח מערכות הגנה אקטיבית, המעניקות הגנה מקסימאלית לחיילי צה"ל. אני מברך את שתי החברות על התמודדות מקצועית ומכובדת, שמעודדת פיתוח וייצור של התעשייה הישראלית, המחזקת את הכלכלה ואת מערכת הביטחון."

    ראש מנת"ק תא"ל גיא פאגלין צין כי חליפת המיגון של האיתן שתוכננה ע"י מהנדסי הפרוייקט בשילוב עם מערכת ההגנה האקטיבית שנבחרה מאפשרת את המיגון המיטבי ביותר ללוחמי האיתן.

    נגמ"ש האיתן הוא רכב קרבי גלגלי משוריין, במשקל של כ-30 טונות, שמפותח על-ידי מנהלת המרכבה והרק"מ (מנת"ק) במשרד הביטחון. רכב האיתן מבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר, נושא 13 לוחמים ובעל מיגון ויכולות עבירות וניידות הטובים מסוגם בעולם – וזאת לרבות מערכת הגנה אקטיבית מתקדמת. האיתן יכלול עמדות נשק נשלטות, לרבות צריחון לא מאוייש בעל תותח 30 מ"מ ואמצעי חישה ותצפית מתקדמים שיאפשרו אחיזת שטח טובה. באיתן יותקנו פיתוחים מתקדמים נוספים ובהם גם טכנולוגיות של פרויקט "הכרמל". האיתן יחליף את נגמ"שי M113 הוותיקים וייתן מענה הולם אל מול הדרישות המבצעיות של צה"ל בשדה הקרב המודרני.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם אלוקינו