נתניהו באוקראינה: "בלי האמונה שום דבר לא היה קורה"

    איתי גדסי 3 Comment on נתניהו באוקראינה: "בלי האמונה שום דבר לא היה קורה"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר בימים אלה באוקראינה הגיע לבאבי יאר במדינה ונשא נאום מרגש: "אנחנו נלחמים למען נצח ישראל; הקב"ה נתן לנו הזדמנות גדולה שלא ניתנה לעמים אחרים"

    נתניהו בנאומו צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) בקייב עם הקהילה היהודית של אוקראינה. "מרגש אותי לחזור הנה עם רעייתי שרה. זה מרגש מאוד להיות כאן ולהיות שוב בבאבי יאר, ולהבין את הדרך העצומה שאנחנו עשינו מגיא ההריגה לפסגות האומות. ישראל היום היא כוח עולמי, ישראל כוח עולה בעולם. העם ששחטו אותו ללא רחם, העם הזה היום עומד בראש מדינה חזקה, איתנה, מתקדמת, משגשגת – קודם כל בכוח האמונה. כי בלי האמונה שום דבר לא חשוב. בלי האמונה לא היינו מחוללים את הנס של תקומת ישראל בארצו. אמונה שעברה מדור לדור גם ברגעים הקשים ביותר.

    "על גיא ההריגה היו בוודאי יהודים שלחשו "שמע ישראל" ויהודים שייחלו לתקומת ישראל. אנחנו מכירים את הסיפורים האלה גם ממקומות אחרים בשואה. ייתכן שרק הביעו תפילה ולא האמינו שהיא תתגשם, אבל היא קמה בזכות האמונה.

    "אנחנו חדורים באמונה. אותה אמונה, אותה שליחות. השליחות הזאת בהתבטאות שלנו, זו במידה רבה תקומת השפה העברית ותקומת התנועה הלאומית – זה היה בלתי אפשרי בלי מה שהתחולל כאן על אדמת אוקראינה. יהדות אוקראינה הצמיחה לנו מן הגאונים הגדולים ביותר שהיו לנו".

    עוד אמר נתניהו: "אנחנו נלחמים למען נצח ישראל. הקב"ה נתן לנו הזדמנות גדולה שלא ניתנה לעמים אחרים, לשקם את חיינו בארצנו. אנחנו עושים זאת בדרך שהיא נוגדת כל היגיון בגלל אותה אמונה. השילוב של האמונה וגיוס היכולות המיוחדים שיש בעם שלנו, משנה לא רק את ישראל, היא משנה את העולם. אני רואה מה אנחנו מביאים הנה, בביקור השני שלי אחרי עשרים שנה באוקראינה, איזה גאוניות, איזה יצירה, איזו עשייה, איזו חדשנות אנחנו מביאים לכאן. אני רואה באיזו אהדה ובאיזו הערצה אנחנו מתקבלים כאן, ואני יודע שהבסיס לקשר הזה הוא איתן מתמיד".

    "אני רואה איך בכל מקום בעולם, יש הערצה גדולה מאוד למדינת ישראל. לא רק לעובדה שאנחנו מתייצבים נגד החושך ומדליקים את נר האמת שהרבי מלובביץ' דיבר עליו, לא רק את העובדה שאנחנו מצליחים להדוף את אויבינו ולייצר ידידים חדשים, זה גם איזשהו קסם שקיים אצלנו. אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם, כל אחד אם בשורשים ואם בענפים שאתם פועלים יחד איתנו להבטיח את נצח ישראל, בעזרת ה'. תודה רבה לכם, לכל אחד ואחד".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      חבל שאין התראות מהאתר, על קול חי אני סומך שיביאו תוכן איכותי, ואשמח אם יהיו התראות

    2. 2

      ביבי אין מה לומר שחקת אותה טוב הרי שנינו יודעים כמה האמונה שלך שווה

    3. 1

      טוב שביבי חושב שבאוקראינה יקנו את זה