התוכנית הסודית: הגירה מרצון לתושבי עזה; 35 אלף כבר עזבו

    שלמה ריזל 1 Comment on התוכנית הסודית: הגירה מרצון לתושבי עזה; 35 אלף כבר עזבו

    התוכנית הסודית של המטה לביטון לאומי נחשפת, מספר גדול של תושבי עזה מעוניינים לעזוב את הרצועה ולחיות במדינה אחרת. ישראל מחפשת עדיין מדינה שלישית שתסכים לקלוט אותם ולממן את ההעברה. התוכנית באישור ראש הממשלה שמקדם אותה

    עזה צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוזרים לארצותיהם: המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה פעל בשנה האחרונה לאפשר יציאה בלתי חוזרת של תושבים עזתים משטח הרצועה. כך גילה גורם מדיני הנלווה לביקור ראש הממשלה נתניהו בקייב, בירת אוקראינה. התכנית קודמה באישור ראש הממשלה והוצגה בשנה האחרונה מספר פעמים במהלך דיוני הקבינט המדיני ביטחוני. כך חושף אריאל כהנא בישראל היום.

    על פי הנתונים שהוצגו בקבינט, 35 אלף פלשתינים עזבו את רצועת עזה בשנת 2018 ללא כוונה לחזור. "מדובר בהגירה שלילית בשיעור גדול", אמר הגורם המדיני.

    אותו גורם ציין כי ישראל הביעה נכונות לממן את עלות ההעברה של תושבים מעזה למדינה שלישית, אם אכן תימצא מדינה שתסכים לקלוט אותם. במטה לביטחון לאומי אכן פנו למדינות במזרח התיכון ובדקו אם יסכימו לקלוט תושבים מעזה, אך מדינה כזו טרם נמצאה. בנוסף, ישראל הסכימה להעמיד שדות תעופה של חיל האוויר (הכוונה ככל הנראה לבסיס נבטים) על מנת לאפשר את הטיסות.

    חרף הכוונה לאפשר את ההגירה מרצון, עד כה התכנית לא יצאה לפעול כיוון שלא נמצאה מדינה שלישית שתקלוט את הפלשתינים. עם זאת, הגירה עצמאית של עזתים נמשכת, ככל שהם יכולים לאתר באופן עצמאי מדינות שיקבלו אותם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יייאלה הלוואי שכל הערבים ילכו מעזה לירדן יייאלה מהר בכבוד