הכנסת ספרי תורה בסניף אגד תלפיות

    עפר גדנקן No Comments on הכנסת ספרי תורה בסניף אגד תלפיות

    מנכ"ל אגד: אגד מחוברת ומחוייבת למסורת ולמורשת

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה ממאה נהגי אגד בירושלים ובראשם אבי פרידמן, מנכ"ל אגד, השתתפו בשמחת הכנסת שני ספרי תורה לבית הכנסת "הר סיני", במסוף אגד בתלפיות. מעגלים-מעגלים של נהגים רקדו ופיזזו בדבקות ובשמחה לכבודה של תורה כאשר  ספרי התורה נישאים ע"י מנהלי אגד והנהגים – מתפללי בית הכנסת.

    אבי פרידמן, מנכ"ל אגד, בדבריו הנרגשים, העלה זכרונות ממעמד דומה כאשר השתתף לפני שנים רבות בהכנסת ספר תורה לעילוי נשמת דודו, שעל שמו הוא נקרא. בדבריו הדגיש, כי אגד מחוברת לא רק למורשת התחבורה הציבורית בישראל, אלא גם למורשת הדורות המתבטאת בדבקות בתורה. "עשרות נהגים, שומרי תורה ומצוות, הנמנים על עובדי אגד יודעים היטב, עד כמה אגד מחוברת ומחוייבת למסורת. בית המדרש, לימוד התורה וכיבוד ערכיה המקודשים היו תמיד סוד קיומו של עמנו", הטעים מנכ"ל אגד.

    דברי ברכה השמיע  מנהל רונן חליפה מנהל אשכול ירושלים.  גבאי בית הכנסת הר סיני סיפר שבשנת תשמ"ד (1984), מר שמואל חליפה, אביו  של רונן חליפה, בכהונתו כמנהל האזור,  יזם פתיחתו של חדר תפילה בסניף תלפיות. רונן חליפה זכה לסגור  מעגל ולהכניס ספרי תורה לבית הכנסת, שאביו היה בין מקימיו.

    שי יצחקוב, חשב אגד, שהיה בין נושאי ספרי התורה, עמד בדבריו על הסמליות של שם בית הכנסת "הר סיני", העיתוי – ימים לאחר תשעה באב, הפרשה – פרשת "ואתחנן", בה קוראים את עשרת הדיברות ופרשת "שמע", שמהותה קבלת עול מלכות שמים. בסיום דבריו הביע דבריו כי מעמדים מעין אלה יתקיימו גם במתקנים אחרים של אגד ברחבי הארץ.

    לאחר הכנסת ספרי התורה, שהושאלו מבתי הכנסת בשכונת גילה והר חומה, התקיימה סעודת מצווה. הינחה את האירוע מאיר דוד, סגן מנהל אשכול, ירושלים.

    סניף אגד תלפיות הוא הגדול בסניפי אגד בירושלים. לפני מספר חודשים הועתקו משרדי  הנהלת אגד בירושלים לסניף תלפיות. במקום יוחד חדר ששימש זה שנים מקום תפילה לנהגים והעובדים במקום. עם מעבר ההנהלה התווספו עוד ועוד מתפללים והתעורר הצורך בספרי תורה. בשנים האחרונות נקלטו יותר ויותר אוחזים בהגה, שומרי תורה ומצוות, המחוברים מאוד למסורת. בית הכנסת הממוקם במבנה הראשי בכניסה למסוף יאפשר לנהגים החפצים בכך להתפלל במניין ולעמוד בלוחות הזמנים המתוכננים.



    0 תגובות