המשפטן טוען: "פסיקת בית המשפט המחוזי בעפולה – בניגוד לחוק"

    איתי גדסי No Comments on המשפטן טוען: "פסיקת בית המשפט המחוזי בעפולה – בניגוד לחוק"

    הכפיה החילונית: הפורום המשפטי למען ארץ ישראל המונה מאות עורכי דין מפיץ חוות דעת משפטית בה נטען כי החוק מאפשר קיום אירועים נפרדים לציבור החרדי והדתי

    האירוע בעפולה אמש
    11:44
    24.04.24
    אתר קול חי No Comments on הערשי ויינברגר ונפתלי שניצלער בקליפ מרגש לזכרו של הזמר החסידי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פסיקת בית המשפט המחוזי הראשונה בנצרת, לפיה על עיריית עפולה למנוע הפרדה, עומדת בניגוד לחוק מפורש, כך טוענים בפורום המשפטי למען ארץ ישראל.

    בימים אלו מופצת חוות דעת משפטית של הפורום המשפטי למען ישראל המונה מעל 400 עו"ד לעיריות השונות, לפיה החוק קובע במפורש כי ניתן לעשות אירועים בהפרדה במרחב הציבורי תוך כדי התחשבות בצרכים המיוחדים של הציבור המקומי.

    עו"ד יותם אייל אומר: "אמנם פסיקתו של בית המשפט המחוזי בערעור הפכה בצדק את ההחלטה הראשונה, אך נדמה כי בשנים האחרונות מתרחשת מגמה של הצרת מרקם חייהם של הציבורים הדתיים והחרדים בישראל, בתגובה לפניה קודמת של הפורום ענה היועמ"ש כי הוא אינו מתערב בהחלטת ההפרדה ומאפשר לעיריות להחליט באופן עצמאי, ובכך הבהיר את עמדתו בניגוד לחוו"ד קודמות שיצאו מטעם עובדיו. לצערנו חוו"ד המוטעות הללו הן אלה שהשתרשו ונייר העמדה של הפורום בא לתקן את המעוות".

    אייל הוסיף: "לא בכדי בחר המחוקק להחריג מחוק איסור הפליה את ההפרדה המגזרית, המחוקק החריג זאת מתוך רצון לאפשר לחברות שונות בישראל לפעול על פי מרקם חייהם, הניסיונות לכפות על הציבור דרך חיים אשר עומדת בניגוד לאמונתו ורק בשל צרות עין היא פגיעה קשה בזכויות הפרט במדינת ישראל".



    0 תגובות