בג"ץ ביטל את החלטת השופט עיילבוני: "חרג מסמכותו"

    איתי גדסי 6 Comment on בג"ץ ביטל את החלטת השופט עיילבוני: "חרג מסמכותו"

    שופטי בית המשפט העליון ביטל הערב (רביעי) את החלטת בית המשפט המחוזי, שביטל את החלטת השופט בבית המשפט בנצרת ואישר לעירייה לקיים את ההופעה בהפרדה כפי שתחפוץ. בג"ץ בהרכב של שלושה שופטים קבע, כי לא הייתה למחוזי סמכות לבטל את פסק הדין הראשון שניתן. עם זאת העליון לא נוקט עמדה לגבי עיקרון ההפרדה, אלא עניין מנהלי …

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופטי בית המשפט העליון ביטל הערב (רביעי) את החלטת בית המשפט המחוזי, שביטל את החלטת השופט בבית המשפט בנצרת ואישר לעירייה לקיים את ההופעה בהפרדה כפי שתחפוץ. בג"ץ בהרכב של שלושה שופטים קבע, כי לא הייתה למחוזי סמכות לבטל את פסק הדין הראשון שניתן.

    עם זאת העליון לא נוקט עמדה לגבי עיקרון ההפרדה, אלא עניין מנהלי לכאורה. השופט פוגלמן אמר בדיון: "מדובר במעשה עשוי ואין בידינו ליתן סעד, פרט לביטול פסק הדין בעתירה החדשה וכך אנו מחליטים".

    בש"ס הגיבו בזעם להחלטה ואמרו: "צר לנו ששופטי בג״צ בחרו בפלפולים משפטיים לא רלוונטיים על פני השכל הישר וההיגיון. אנו נמשיך להיאבק כדי לשנות את ההחלטה הזו ולאפשר לכל ציבור במדינת ישראל את הזכות לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו ללא כפיה".

    יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיב להחלוה ואמר: "זה היה צפוי. דווקא ההחלטה של השופט שאפשר לקיים את האירוע הייתה ההפתעה. כל האמירות שבית המשפט דואג לזכויות המיעוט הכל שקר. כשזה מגיע לנושאים של הציבור החרדי או הדתי זה מזכיר את הסיפור של רבי יונתן אייבשיץ עם החתול והעכבר. הם לא רואים לנגד עיניהם, לא זכויות מיעוט ולא דמוקרטיה. זה מלחמה על השם ועל משיחו ואנחנו לא נרפה, לא נוותר ונמשיך בעזרת השם את המאבק בכל הכוח".

    ח״כ עו"ד משה ארבל (ש"ס) אמר: "שוב הוכח שישנה חשיבות עצומה להרכבים שיפוטיים מגוונים. אין ספק שיכולת ההכלה והבנת המצוקה האמיתית של החרדים כמיעוט בעיני שופט פריפריאלי ובן מיעוטים משמעותית. העליון חסר מהזן של כבוד השופט עילבוני".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      ליתן סעד למי?
      הרי החרדים הם אלה שצריכים סעד והגנה מפני שדולת הנשים שרודפת אותם סתם!

    2. 5

      הגיע הזמן שבבג"ץ יהיו שופטים חרדים!

      (אני מקווה שזה יעזור…)

    3. 4

      החלטת הבג"ץ מקוממת ומדירה שינה. הזוי שבמדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, בשנה 2019, מחליט בג"ץ לאמץ עמדות חשוכות ומנותקות מהמציאות, אשר פוגעות אנושות בערכי היסוד של שוויון וחופש דת במדינת ישראל, ומחזירה אותנו אחורה לימים חשוכים, שבהם רדיפת והפליית אנשים על רקע אישי, מגדרי או מגזרי, היתה מותרת בחוק.
      מחריד שעמדות חולניות של אנשים חשוכים וברברים כדוגמת שדולת הנשים ודומיהם, נשמעות בבג"ץ, ומתקבלות בהבנה. אסור שדבר כזה יקרה במדינה דמוקרטית. המרחב הציבורי אמור להכיל גם את הציבור החרדי, שמעוניין הפרדה מגדרית בהופעות התרבות שלו.
      שדולת הנשים מנסה לאנוס את החרדים בצורה ברוטאלית וחסרת פרופורציה, לשנות את אורחות חייהם, ולהדירם מהמרחב הציבורי.
      הדרת החרדים וכפיית התנהגות חייתית ברברית, מתאימה לתקופות אפלות.
      לא ניתן שיסיגו אותנו מאות שנים לאחור. התקדמנו…

    4. 3

      מסכים לכול מילה מקוים שהמשיח יהוא בקרוב ואז האמת תתגלה

    5. 2

      כל מי שרק מעז להביע דיעה פרו יהודית הוא מבחינת שלטון בגץ חורג מסמכות

    6. 1

      בג"ץ פסק שאסור לחגוג בשנת תשעט את חנוכה פסח ושבועות כי זה מסמל הפרדה מגזרית בין יהודים לגוים לגבי שנת תשפ תבוא הודאה בנפרד