- רדיו קול חי - -

הציבור קבע: 'אלקטרה' יצרה מהפך בכשרות המזגנים

מזג האוויר הלוהט שבחוץ מהווה פתיח לעוד חודש שלם של קיץ חם ומזיע, ושוק המזגנים הוא השוק הרותח ביותר שמוביל את היום של כל אזרח בכל ציבור ובכל עיר. מזגנים הפכו מזמן למוצר צריכה בסיסי, וכעת, כפי שמעידים בעלי החנויות והמתקינים, הציבור דורש אותם לא רק באיכות הגבוהה ביותר – אלא אף בכשרות בד"ץ מהדרין. "היה אצלי אדם שרכש מזגנים עבור שלוש יחידות דיור, כבר סידרתי לו התקנה ותאריך והיו בדרך אליו. בינתיים הוא שמע על המזגנים הכשרים וביקש לעצור הכל", מספר אליהו, שמוכר לאנ"ש מוצרי חשמל. "עצרנו את המתקין והחלפנו לו את המזגנים למזגני 'אלקטרה' בכשרות בד"ץ מהדרין. הוא הסביר שאם הוא כבר קונה מזגנים חדשים – שיהיו מהודרים לשבת. וכמוהו אני מקבל עשרות פניות כאלו ביום. זו מהפכה מדהימה, ואפילו מרגשת כי מדובר בכבוד השבת".

לאחרונה יוצאים אל השוק מזגנים באישורי כשרות שונים, ולא ניתן להתעלם מאלו שעלו על הצורך הראשוני, זיהו את הבעיה והביאו אל ציבור אנ"ש את הפתרון המהודר ביותר היישר מבית הדין של הגר"א רובין שליט"א, ובאישור המכון מדעי טכנולוגי להלכה מיסודו של הרה"ג לוי יצחק הלפרין זצ"ל. ענקית המיזוג, 'אלקטרה', שיצרה את המהפכה והובילה את העולם הטכנולוגי למקום מהודר יותר של שמירת שבת כהלכתה, עשתה זאת כתוצאה מזיהוי מצוקה של צרכנים. הבדיקות של 'אלקטרה' שהיו מהמחמירות ביותר חשפו כי אכן, יש במזגנים החכמים של היום חשש לחילול שבת, ומי שרוצה להדר צריך להשתמש בהתקן חיצוני שמעביר את המזגן למצב שבת.

בעקבות הגילויים, ובשל העובדה שכל המעצמה הטכנולוגית של אלקטרה עברה שינויי ענק והתקדמות משמעותית מבחינה טכנולוגית, עמלו ב'אלקטרה' על פיתוח ייחודי של מזגנים עם התקן שבת מובנה בתוך המזגן עצמו, שבלחיצת כפתור בשבת עובר לשימוש במצב שבת, כשהמזגן פועל ללא שמץ של חשש חילול שבת.

ראוי וחשוב להדגיש כי המזגנים השונים היוצאים אל השוק בחותמת כשרות, מוצעים כפתרון חיצוני ולא מובנה ביחידת המיזוג כמו במזגני 'אלקטרה'. החברות האחרות מציעות לצרכן פתרון הלכתי לשבת שכפוף לרכישת אמצעי חיצוני בעלות משוערת של כ- 250 וכן התקנה בעלות נוספת. הפתרון שהביאה 'אלקטרה', מעבר לראשוניות ולאיכות, הוא באמת את הייחודיות של התקן מובנה בתוך המזגן, באותה עלות וללא צורך בהתקנה כלשהי. למעשה, חברת 'אלקטרה' היא היחידה בישראל ש"קנסה" סדרת מזגנים מלאה עם פיקוד שבת מובנה, לכלל האוכלוסייה, לכל המגזרים, בעלות המוצר וללא תוספות.

מתוך חוסר מודעות והבנה, עלו שאלות רבות מצד הציבור שתהה: מדוע צריכים כשרות מהדרין על מזגנים? בדיוק אותה שאלה ששאלו מספר שנים קודם על מקררים, והיום אין בית שאין בו מקרר בכשרות מהודרת. כשהציבור הבין שיש בעיות עם חיישנים שפועלים בצורה שגורמת לחשש חילול שבת, הוא ביקש להדר, כי במצוות שבת אין אדם שרוצה להישאר מאחור.

לא סתם בחרו בבית הדין של הגר"א רובין לבדוק את סדרות המזגנים הכשרות של 'אלקטרה', לאחר שהוצגו בפניהם החששות והבעיות של חשש חילול השבת. כשראו את המזגנים בפיתוח החדש ואת המצב המובנה לשבת, מיהרו לתת את ברכתם וכשרותם המהודרת ביותר, עבור עם מקדשי שביעי המבקשים להדר ולהחמיר, ולא להסתפק במצב של גרמא.

רק בשנה האחרונה זכתה 'אלקטרה' בפרס מוצר השנה על ידי ארגון Superbrands העולמי, בנוסף, פעלה בשיתוף עם חברת Silentium  הישראלית על פיתוח פורץ דרך בתחום המיזוג בקנה מידה בינלאומי בשם Electra Mute המאפשר פעולה חרישית ביותר של יחידת המיזוג הפנימית ללא כל פגיעה בביצועי המזגן. חברת 'אלקטרה' עושה הכל למען ציבור הצרכנים החרדים וממשיכה לפתח את סדרות המזגנים שימשיכו להיות האיכותיים ביותר ועם אפשרות להידור השבת בצורה המיטבית, או על ידי התקן חיצוני, שבתטק, או כמובן עם סדרות מזגנים בהן ההתקן מובנה בכשרות בד"ץ מהדרין של הגר"א רובין שליט"א.